Pff, ik weet niet of hier echt tips voor zijn. Methodes om de longes vast te houden of te verbouwen zijn ook welkom.
Zolang als ik me kan herinneren heb ik bij het longeren kramp in mijn handen. Ik kan gewoon niet en alle lussen van de lijn en het uiteinde vast houden, als er druk op dat uiteinde staat. Met 1 longe is dat gemakkelijk op te lossen: lussen en de zweep in de ene hand, uiteinde van de longe in de andere hand. Dan is er ook geen probleem.
Nu wil ik eens kijken om met een dubbele longe te longeren, omdat ik onder het zadel links vast houd. Met de longe heb ik hier geen last van. Dan heb ik echter in beide handen een longeerlijn.. En ook alle lussen. EN nog eens een zweep. Met alleen de lussen en de lijn gaat het redelijk, maar die zweep er nog bij, zorgt dat ik nauwelijks meer kracht op de longeerlijn kan zetten en dus dat ik de "buitenteugelhand" niet normaal kan gebruiken.
Zonder zweep is geen optie. Na 1 rondje heeft meneer het door en staat hij gewoon stil. Het is ook niet zo dat ik belachelijk veel druk in mijn hand heb, gewoon het maken van een vuist gaat niet met zoveel dingen in mijn hand..
Ik zat zelf al te denken of er wellicht zoiets als een longeerlijn met lussen, waardoor ik een lus vast kan houden en de kracht dus niet komt door het dichtknijpen van mijn hand, maar dat die kracht uit mijn arm kan komen... Bestaat zoiets? Of hebben jullie nog andere tips?
Laatst bijgewerkt door secricible op 05-10-09 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Kan je niet gewoon een knijper of iets aan je lijn zetten? Dan creeer je zelf gewoon die lus. Wat voor zweep heb je? Zou een lichtere helpen?
zap
Geplaatst: 05-10-09 12:42
Wat ik altijd doe (is misschien niet heel slim) is gewoon de longeerlijn los achter me laten hangen. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Je hebt dan alleen een lijn in je handen en de zweep erbij, niet meer als normaal longeren eigenlijk (behalve dat je 2 handen vol hebt )
Ik kan ook niet omgaan met al die lussen/lijnen en dan de zweep er nog bij. Hartstikke onhandig .
Volgens mij is bij een officiele dubbele longeerlijn het probleem weggenomen, omdat je longeerlijn daar volgens mij 1 lijn is
_Emm_
Geplaatst: 05-10-09 12:43
zap schreef:
Wat ik altijd doe (is misschien niet heel slim) is gewoon de longeerlijn los achter me laten hangen.
Zo doe ik het ook altijd, bevalt me prima! Krijg die lijnen nooit normaal opgerolt als ik beide handen vol heb.
secricible
Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-09 12:45
@Moonfish13: Die knijper begrijp ik niet. Verder heb ik er ook last van als de zweep op de grond steunt aan het uiteinde, dus ik denk niet dat het gewicht een rol speelt. Het is echt de hoeveelheid dingen die ik in mijn handen heb: en het handvat van de zweep, en de longeerlijn en alles wat over is van de lijn.
@Zap: Maar bij een officiele kan ik de lijnen toch niet onafhankelijk van elkaar gebruiken? Dit is me iig altijd verteld...
Ik zou idd kunnen proberen om de lijn achter me te laten gaan. Geen idee of alleen een zweep en een lijn ook teveel is voor mijn handen. In ieder geval wel een goede tip, bedankt! Bijkomend voordeel is dan ook dat als ik meer ruimte wil geven het me niet meteen een volle lus kost.