Hoevaak per week VD'en jullie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

E_Nalanta

Hoevaak per week VD'en jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 16:08

Hee! :) De titel spreekt voor zich denk ik: hoevaak per week oefenen/spelen/trainen jullie VD met jullie paard(en)? :)
Soms krijg ik de vraag of ik dag in en dag uit druk aan het oefenen ben, maar integendeel: écht alles doornemen doe
ik misschien nét één keer per week,
verders speel ik zo nu en dan even, doe ik 3 of 4 (voorn. kleine) dingetjes en stop ik weer :)

Hoe zit dat bij andere VD'ers? :D Sommige hier op bokt kunnen d'r écht wat van en vraag me toch echt af hoevaak en hoelang
ze hier tijd aan besteden! :)

Ik ben benieuwd! ;)

Kyliam

Re: Hoevaak per week VD'en jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:31

ik ben elke dag wel met Kyliam bezig. Gewoon los in de bak. Soms oefeningetje maar niet echt heel sterk belasten.
Echt nieuwe dingen aanleren is denk ik keer per week. Maar hij vind het heel erg leuk. Dus waarom dan niet dagelijks eventjes doen.

Danielle

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 18:58

NHevaVD schreef:
Hoe zit dat bij andere VD'ers? :D Sommige hier op bokt kunnen d'r écht wat van en vraag me toch echt af hoevaak en hoelang
ze hier tijd aan besteden! :)

Volgens mij mag je jezelf daar ook wel toe rekenen hoor ;)

Hoeveel ik VD is altijd een beetje afhankelijk van mijn bui en van hoeveel shows ik in die periode heb. Als ik veel shows heb vd ik thuis eigenlijk nauwelijks tot niet en vraag al helemaal geen moeilijke dingen. Hij moet er zin in blijven houden :)
In een normale periode VD ik ook niet heel veel meer, hoewel het wel een beetje een stijl van werken is. Hij loopt bijv altijd los mee vanuit de wei naar de bak of naar de stal. De ene keer ga ik meteen zadelen, de andere keer gaan we eerst in de bak wat spelen, maar dat is meer wat los mee lopen en rondrennen voor mijn eigen conditie (dus ook niet meer dan 2 rondjes :+ ) beetje buigen, spaanse passen en dat soort dingentjes. Ik heb hem sinds kort iets nieuws geleerd, had ik hem veel eerder moeten leren maar gewoon nooit aan gedacht :+ en dat is naast de bakrand gaan staan. Ik kan nu dus ten allen tijde heel makkelijk op zijn rug komen (via compliment kan ook wel, maar ik een bak met houtsnippers niet echt ideaal ;) ) en rij dus tegenwoordig vooral veel rond zonder iets. Maar tegenwoordig ben ik sowieso meer met het rijden dan met het vden bezig. Daar kan ik nog veel meer in verbeteren en trainen :)

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 09:06

Dat verschilt ècht! De ene week doe ik niets, dan ben ik weer een week fanatiek. Meestal probeer ik een keer in de week wat dingetjes mee te pakken, maar dat lukt niet altijd.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 09:09

Aaah juist :) In de zomer VD is wat vaker, het weer zit dan toch écht wat meer mee :D Nu de herfst en de winter
eraan komt kan het natuurlijk ook nog, maar in de zomer is toch ook wel erg lekker :=

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 09:13

Haha dat klopt hoor. Ik rijd in het weiland, als 's winters mijn weiland blank staat moet ik iets doen. Zo ben ik op vd gekomen. :)) Nu doe ik het ook vooral als het weiland blank staat. Maar in de zomer is het nog steeds het fijnste.. :j

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 09:16

Klinkt érg bekend.. := S'winters is 't nog best te doen in de wei / bak (nouja, gras en een beeetje zand :+ ), maar meestal
nogal glad en durf dat risico toch niet aan om dan fanatiek te gaan rijden... :) VD is een leuke uitkomst, wandelen kan ook prima
en een buitenrit ook! :D

minouesmee

Re: Hoevaak per week VD'en jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:20

ik ben nu elke dag bezig met die buiging :D