Beginnen met lange lijnen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rachel_x

Beginnen met lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 10:47

Hoi Bokkers :)

Ik ben op zoek naar informatie om te beginnen met de lange lijnen. Heb al wel op bokt en google gezocht, maar ik kon niet echt goede informatie vinden.
Alle informatie is welkom :D

Groetjes Rachel

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 10:55

Wat wil je weten? Ik heb met mijn paard altijd intensief gelongeerd en de stap naar de lijnen was dus een hele kleine! Hoever ben je met je paard? Accepteert ze al een dubbele longe? En veel gekriebel aan de achterbenen?

Rachel_x

Re: Beginnen met lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 11:16

Ik longeer haar al wel, maar ik wil dat ze nog wat beter gaat reageren op mijn hulpen, vooral de overgang naar stap. Ze accepteert het als ik longeer met dubbele longe, maar ik vond dat zelf neit echt wat, aangezien ze dan zowat met haar neus op de borst loopt (Terwijl ik (bijna) geen druk heb op de longe.

Ik heb ook al achter haar gelopen met de dubbele longe, maar ik heb het gevoel dat ik verkeerde hulpen geef, en ze het daarom ook niet zo goed snapt. Ze is daarbij ook nog erg snel afgeleid.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 16:11

iemand nog tips?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 19:45

eerst naast de schoft gaan lopen, met je handen ong op de plek waar je ze ook hebt als je er op zit, en zo het sturen leren als je er naast loopt, gaat dat goed kun je steeds iets verder naar achteren gaan...

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 19:47

Ik zou je aanraden de dvd van Piet bakker te kopen.
Dat helpt je in iedergeval al een heel eind op weg, goede en duidelijke uitleg waarna je direct kunt beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 19:50

Gewoon beginnen met rustig de hoefslag rond stappen. Als dat goed gaat kun je ook al wat simpele figuren (voltes etc.) maken....Daarna kun je ook gaan draven en in draf figuren rijden en eer dat dat allemaal goed gaat ben je wel een stukkie verder :D Zogauw je paard lekker nageeflijk is en soepel door de figuren gaat kun je ook aan de moeilijkere dingen gaan beginnen.

Als je vragen hebt pb je maar :)

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 20:45

Bedankt voor de reacties iedereen!
Ik ben al aan het rondkijken voor de DVD van Piet bakker.

Vandaag ook weer stukje lange lijnen gedaan. Ben er vandaag naast gaan lopen, ipv erachter. Hoe krijg je je pony alleen wat meer verzameld? Ze doet het heel soms, maar dan echt 2 passen. (Beetje vermoeiend om zo hard mee te lopen :D )

Gebruiken jullie ook een zweepje?

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:31

Kom anders kijken op de Lange Teugel Dag volgende week zaterdag. Die is in Leusden en ik denk heel erg fijn om eens te kijken hoe het nu precies werkt. Ook vanaf de kant kun je een boel leren!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:43

Afbeelding

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 11:53

Bedankt Regine!
Lijkt me erg leuk, maar helaas iets te ver weg...