Bestaan er vaste commando's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nikolletje

Bestaan er vaste commando's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 16:19

Hallo,

Om mijn titel even toe te lichten, kennis van mij heeft een voormalig circuspaard gekocht.
Trucjes kent hij dus ook. Helaas komt het paard bij handelaar vandaan en weet niemand de 'commando's' voor de trucjes.

Hij kan op een blok staan, als je met de zweep tegen zijn voorbenen aan tikt gaat hij stijgeren.
Zo zal hij vast meer dingen kunnen aangezien hij wel dingen laat zien, maar wij dus de commando's hier niet voor weten.

Dus ik zoek hulp, bestaan er vaste 'commando's' of zullen we echt zijn oude baas (dus in het circus) moeten gaan zoeken naar antwoorden?

Dani

Re: Bestaan er vaste commando's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:53

Tikje/aanraking onder de buik wordt vaak gebruikt voor buiging of compliment..tegen het been voor spaanse pas..maar ik kan me ook voorstellen dat het voor een circuspaard anders is, omdat die commando's vaak op afstand gegeven worden en niet door iemand die ernaast staat of zo. Dus daar zal al verschil inzitten. Als je de oude baas kunt bereiken, zou ik dat zeker doen, dan weet je zelf zeker waar je aan toe bent, en kun je voor het paard ook onbedoelde verwarring voorkomen :)

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 17:55

Dank je Dani,

Het is in elk geval wat om te proberen. Doet ie het niet, nou ja, dan zal het een 'fout' commando zijn.

Pff oude baas terug vinden, dat wordt nog een hele zoektocht :P

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:36

Dan zou je ook nog naar een ander circus kunnen mailen/bellen, zou best kunnen dat er binnen de circuswereld wel vaste commando's bestaan, en misschien dat zij je dan verder kunnen helpen. :)