Hoe longeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SemdeLorijn

Hoe longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 06:44

Hoe longeren jullie je paard of pony?
Ik heb nu een nieuwe longeerlijn (dubbele) en ik
wil graag wat meer gaan longeren bij
mijn pony;).
Als er iemand met een dubbele longeerlijn longeerd,
met welke stand beginnen jullie dan (bijv. halstrekken)?.
Waar maken jullie de longeerlijn eigenlijk aan vast?
Alvast bedankt ;).

Nickas

Re: Hoe longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:40

Beginnen zonder bijzet... eerst lekker het paard zelf zijn houding laten zoeken en de longeerplek verkennen.

Als je wilt gaan bijzetten, zoek dan eerst goed informatie op daarover: je doet dit niet met de longeerlijn zelf, maar met een los touwtje die je aan bit en longeersingel kan vastmaken...

Op de dvd van Lammert Haanstra (via marktplaats goedkoop aan te komen) staat vrij duidelijk uitgelegd wat welke bijzet met het paard doet...

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 13:57

Nickas schreef:
Beginnen zonder bijzet... eerst lekker het paard zelf zijn houding laten zoeken en de longeerplek verkennen.

Als je wilt gaan bijzetten, zoek dan eerst goed informatie op daarover: je doet dit niet met de longeerlijn zelf, maar met een los touwtje die je aan bit en longeersingel kan vastmaken...

Op de dvd van Lammert Haanstra (via marktplaats goedkoop aan te komen) staat vrij duidelijk uitgelegd wat welke bijzet met het paard doet...

Ik heb een clinic van Lammert Haanstra gezien, ik zelf longeer al bijna 1 jaar op de zelfde plek gewoon
simpel met 1 longeerlijn ;).
Ik dacht, msischien word het tijd voor iets nieuws :D.