pony zet op de rechterhand hoofd naar buiten aan longeerlijn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ingerr

pony zet op de rechterhand hoofd naar buiten aan longeerlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 21:41

hallo,

ik heb een 14 jarige NRPS merrie,
maar ik heb een probleem als ik haar aan de longeerlijn heb.

op de rechterhand zet ze haar hoofd naar buiten. ik heb haar al aan van die touwtjes (weet niet hoe dat precies heet) die langs de longeersingel gaan en dan door het bit heen en weer terug naar de longeerlijn.
ik doe dit wel onder leiding van iemand die er veel verstand van heeft.

op de linkerhand heb ik hier geen last. en als ik er zelf op zit doet ze dit niet.
want laatst ging ik er zelf even op zitten aan de longeerlijn toen ze ook weer naar buiten trok en toen liep ze gelijk goed..
ze is ook na gekeken en er was niks aan de hand.

kan iemand mij helpen??!!

groetjes

(ik hoop dat alles hier goed staat)

midgie

Re: pony zet op de rechterhand hoofd naar buiten aan longeerlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:46

Als je het onder goede begeleidng doet zou die gene jou moeten kunnen zeggen dat dit paard in zijn eigen balans gaat lopen,
Touwtjes lossen dit niet op , leer zelf de techniek en werk aan stelling en buiging, werk aan de dubbelen lijnen , ga aan het werk met rechtrichten.
Iemand die er veel verstand van heeft zal dit paard niet aan de touwtjes zetten, maar op een niet dwangmatige manier zijn balans kunnen zetten en jou daar in helpen.

schaapie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 08:43

Jou paardje is nog niet recht en kan daardoor dus ook niet goed in balans blijven. Om zijn evenwicht te kunnen bewaren moet hij wel zijn hoofdje naar buiten doen om niet om te vallen (is een beetje overdreven gezegd). Ga dus veel oefenen met rechtrichten ook onder het zadel en let er dan op dat hij dus rechtsom niet stiekem zijn hoofd kantelt om zijn balans te zoeken. En je moet er wel bij bedenken dat longeren heel intensief is voor een paard die zijn balans moet zoeken dus doe het vooral niet te lang en wees blij met de eerste stukjes die goed gaan.
Ik zou zelf ook met dubbele longe gaan longeren maar als je daar geen ervaring mee heb vraag dan wel hulp want anders kan het probleem zich gaan veregeren

Ingerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 09:00

oke bedankt voor jullie tips!

dubbele longe heb ik nog nooit gedaan.
ik zou binnen kort wel naar iemand gaan die er verstand van heeft met een dubbele longe

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 06:35

RT--> GVL