pony leren springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ilaan

pony leren springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 11:23

hallo,
Ik heb een paar pony'tjes, en daarmee bedoel ik 3 mini shets en een shetx? (ze is te groot voor een shet maar te klein voor een welsh ufsoo)
Ik wil ze graag leren springen aan de hand. Ik wil wel om beurten leren. Ik heb al eens een balkje neergelegd voor de merrie (de grotere) en daar stapte ze zo overheen. Ze tilde ook goed haar benen op (alle vier) en ik deed het een paar dagen lang en ook met meerdere balkjes. Ze deed het heel goed dus ik maakte het iets hoger om te zien hoe dat ging. Het was maar iets van 5 cm hoger en ze liep er dwars tegenaan. Zo goed als het ging zo slecht ging het nu. Ze gaat er nu wel overheen maar ze stoot de balk ook vaak aan. Nu heb ik niet hele zware balkjes (dus niet van die grote) maar ik wil het haar heel graag leren. Iemand tips??

kim18a

Re: pony leren springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:26

misschien heb je ze te snel gedwongen. aan je verhaal te lezen vinden ze het niet leuk en daarom doen ze dat of ze snappen niet wat ze moeten doen..
doe het een keertje voor :) dat kan echt wonderen verrichten.

succes gr kim

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 15:30

ze vind het echt leuk en ik en mijn vriendin doen het ook voor.. we hebben ook al eens haar pony erbij gehaald en ze liep erachteraan (zelf) en ze liep er nog tegenaan..
maar ik heb niet het idee dat ze het niet leuk vind en mijn vriendin ook niet.. iedereen denkt dat ze het leuk vind..
goeie suggestie trouwens