Niet willen longeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lolacabana

Niet willen longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 12:50

Mijn vorige pony kon ik niet longeren. Elke keer als ik het probeerde bleef hij naar binnen toe komen, legde zijn hoofd op mijn schouder en hij wou niet meer weg.

Als ik bij hem weg liep of weg rende kwam hij gewoon achter mij aan. Ik heb hem echt van alles geprobeerd, zoals mensen hem vast laten houden in de stap (en de draf, hehe) maar zodra hun hem loslieten kwam hij weer naar binnen toe.

Bij zijn nieuwe eigenaar doet hij dit ook, dus ik wil haar hier mee helpen.

Hoe kan ik dit oplossen?

Shiirleyy

Re: Niet willen longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:54

is die een beetje bang van de zweep?
Want anders kan je proberen met de zweep naar zijn schouder toe te wijzen, of aan te tikken. Misschien blijft ie dan wel op het rondje, en anders met nog iemand der naast en dan met de zweep aan tikken dat ie weet dat hij op het rondje moet blijven als jij zo metde zweep doet

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 12:57

Nee, hij is niet bang voor de zweep. Ik gebruik deze ook alleen als een verlenging van mijn arm. Verder loopt hij gewoon dwars door de zweep heen als die voor hem zit.

Shiirleyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:58

oo, dat schiet dan ook niet echt op :P hmm dan weet ik het ook zo snel niet

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 13:18

Hehe, het is ook wel een eigenwijs beest hoor. Maar ze vroeg aan mij hoe ze het moest oplossen en mij was het nooit gelukt dus ik dacht, ik vraag het gewoon op bokt!

Anders moet ze maar net zoals ik niet longeren, of longeren zonder longeerlijn, want dan blijft ie wel lopen.