Grondwerk ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vaa

Grondwerk ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 01:18

Grondwerk
ik wil graag grondwerk gaan doen met me welsh, omdat we een goede band hebben maar die eigenlijk beter moet worden,
zowieso kan dat geen kwaad, maar ik begrijp niks van het grondwerk, ik heb ene join up geprobeerd in mijn paddock, maar ze ging er onder omheining(schrikdraad) vandoor,DOERAK,
dus ik zou wel willen weten hoe ik grondwerk kan doen, ?
hebben jullie een site of tips ?

xxxx 'Vaaa

TiaraBungy

Re: Grondwerk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 01:50

Géén Join Up meer doen. Je hebt waarschijnlijk géén idee wat je aan het doen bent.
Ga boeken lezen van Monty Roberts, Annemarie van der Toorn, Emiel Voest enz.

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 02:55

TiaraBungy schreef:
Géén Join Up meer doen. Je hebt waarschijnlijk géén idee wat je aan het doen bent.
Ga boeken lezen van Monty Roberts, Annemarie van der Toorn, Emiel Voest enz.

hoi ik weet wel wat ik doe, bij al mijn paarden lukt dat dus die andere 4.
alles sita vertrouwt me gelukkig heel erg veel,
al die boeken gelezen hoor "!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 07:36

Ehh.. Je snapt niks van grondwerk, maar je weet wel wat je doet? Beetje vreemd niet? :?

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:04

Ik ben ook bang dat je niet helemaal weet wat je doet. Heb je lessen gehad of hulp van een deskundige? Met alleen boeken lezen kom je er niet. Er moet toch iemand van de zijlijn je kunnen begeleiden vooral in het begin. Later ben je zelf wel in staat om te zien wat je fout doet. Ik volg al een aantal jaren cursussen maar ben nog steeds lerende en merk dat ik sommige dingen niet goed doe. Nooit in je eentje gaan prutsen. Het zijn levende wezens die sterk reageren. Elk paardje is anders qua karakter. Mijn ruin bijvoorbeeld, ben ik in het begin heel lang mee bezig geweest. Die gaf zich echt niet zomaar over. Mijn welshje daarentegen is zeer sensitief en reageert heel sterk op elke aanwijzing die je geeft. En is die te sterk dan vlucht hij. Dus je moet je aanwijzingen doseren naar het karakter van het paard. Sommige zijn wat "gevoeliger" dan de ander. Een joined up moet je niet zomaar doen. Laat je aub begeleiden. Grondwerken is iets wat je goed moet doen.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:18

een join up doe je toch niet zomaar? je hebt al een goede band zeg je? grondwerk is zoo breed , wat wil je precies doen?
ikzelf vind parelli erg fijn , maar het komt allemaal een beetje op hetzelfde neer.
zijn er geen mensen in je omgeving die grond werk doen?
en vraag je eerst eens af wat wil je met je pony doen?
groetjes van bren!