Voetje geven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

poesila9

Voetje geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 11:04

hoe leer je je paard 'voetje geven'?
ik ga beginnen met vrijhijdsdressuur, ze kan al wat, tikkie op dr billen is bokken (ook als dat niet de bedoeling is :P)

xLot

Re: Voetje geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:22

tik op de bil is bokken?
lijtk me niet zo geschikt? misschien dta beter afleren want met rijden en je moet hem een keer bijtikken, beetje vreemd?

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:12

Tik op de bil bokken, is inderdaad niet zo handig. Bewaar zulke kunstjes tot het laatst, het kan knap gevaarlijk worden als je paard ongewenst gaat bokken. :n

Lees eens wat boeken over vrijheidsdressuur, struin een beetje rond over het internet. :)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 23:45

ik heb mn pony een voetje leren geven met een zweep met aan het uiteinde een rafelig touwtje. ik kietelde hem dan in zn knie en dan dacht hij dat het een vlieg ofzo was dus stampte hij. elke keer als hij dat deed gaf ik hem een eutgebreide beloning en heel veel kroelen enzo. op een gegeven moment ging hij het snappen en toen ging tie hem vanzelf optillen in plaats van ermee stampen:)

groetjes

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 08:49

eerst even haar been aaien die ze moet geven en daarna tikken totdat ze hem opteeld
en daarna goed belonen als ze hem optilt en elke wat langer optillen

Nynke234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:27

Nou dat is niet zo moeilijk... Mijnes is allround kampioen als het om voetje geven gaat hahah.. Ik heb het geleerd net zoals ik het mijn hond heb geleerd.. Voetje optillen is beloning, herhalen, commando voet erbij.. En dan vervolgens met een tik van de zweep.. Niet eens een tik.. Maar een aanraking x commando voet! Voertjes doen het enorm goed.. Zo bouw je ook dat af;) Alleen kijk uit.. Nu is het zo dat mevrouw al voetje geeft voordat ik bij haar box sta.. Dus je moet wel duidelijke regeltjes treffen.. Voet is ook alleen voet als er voet wordt gezegd hahah!!

Succes!!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 14:37

Met mijn paardje heb ik daar niet veel moeite voor moeten doen. Ik heb ook haar voet 'gekieteld' en ze hefte die vanzelf op om te kijken wat ik daar deed. Een paar keer belonen, en het kwartje was snel genoeg gevallen. :)

tess06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:54

Ik ben hier nu ook mee bezig

Ik heb haar eerst de basis van VD geleerd en de klicker.

Ik leer haar het voetje geven dmv. het zweepje(verlengde arm) ik kietel daar mee en in het begin reageerde ze er nooit op dus een paar keer dr voet opgepakt en toen begreep ze het nog steeds niet. Na 4 dagen geduldig te herhalen met het zweepje te kietelen begint ze het eindelijk te begrijpen. Ik geef er de hulp voet bij! Ik denk dat met het zweepje de beste methode is omdat je dit later dan makkelijker kan verfijnen door het zweepje alleen er naar te laten wijzen!

Veel succes.