Even goed lezen voor jullie reageren. Ik heb een 12 jarige merrie op stal staan die op dit moment met een pees blessure staat. Ze staat ondertussen al ruim twee maanden stil maar ze is dus van volledig in training naar helemaal niets gegaan. Ze mag wel gewoon op weide maar dat is duidelijk niet genoeg. Ze word echt helemaal gek... Haar op weide zetten is een hel omdat ze gewoon zo ontzettend veel energie te veel heeft dat je goed moet opletten met haar. Ze is sowieso niet het makkelijkste paard, redelijk dominant enz maar nu ze helemaal niets meer te doen heeft word ze letterlijk gek.
Ik heb soms het idee dat ik met een hengst bezig ben die een leuke merrie ziet ipv met mijn eigen merrie. Gisteren heeft ze mijn moeder een kopstoot gegeven toen deze in haar stal kwam en naar mij heeft ze eenmalig gesteigerd op weide. (daar heeft ze toen ontzettend voor op haar doos gekregen dus het is ook de eerste en de laatste keer geweest tot nu toe.)Gezien ze gewoon op weide mag, was ik benieuwd of er iets van grondwerk is dat haar niet te veel belast fysiek (niet meer dan gewoon op weide lopen) maar wat haar wel mentaal een beetje bezig houd... Het ziet er nl naar uit dat ze nog sowieso een week moet stilstaan en waarschijnlijk nog wel wat langer... Ze word stilletjes aan wat gevaarlijk terwijl het normaal vanaf de grond een doodbraaf paard is. Ik vermoed dus dat het echt pure frustratie is van het "niets doen".
Dit vind ze nl helemaal niet leuk...
Maar moeders heeft ook inspraak...