Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
je moet soieso nooit gelijk de voorkant vast zetten laat ze eerst maar wennen aan het bontje achter ze kont, en als die daar niks meer om geeft kan je de voorkant vast maken. longeer je paard altijd de eerste paar rondjes flink na voren, om stilstaan en evt omhoog komen te voorkomen
. hestejente schreef:Het is misschien een stomme opmerkingMaar waarom maak je de clipjes die je anders aan de bitringen vast zou maken niet eens aan de ringen van de kaptoom vast?
[/quote]
En als het niet werkt, dan niet. Dan weet ze dat. Maar dan heeft ze wel onderzocht of het een optie is. Overigens is mijn kaptoom steviger dan mijn hoofdstellen, dus vandaar mijn suggestie 
hestejente schreef:Ze kan toch gewoon kijken hoe het gaatEn als het niet werkt, dan niet. Dan weet ze dat. Maar dan heeft ze wel onderzocht of het een optie is. Overigens is mijn kaptoom steviger dan mijn hoofdstellen, dus vandaar mijn suggestie
en het hele idee van een pessoateugel is toch dat het paard ontspannen de aanleuning opzoekt? Hoe longeer jij dan in vredesnaam Roybrit?
Laat 'm dan ook eerst rustig wennen. Gewoon eerst een paar keer alleen de achterkant, en wanneer je dan de voorkant ook vastmaakt eerst de touwtjes heel los, en dan verspreid over een paar keer op maat maken. En ook altijd eerst even zonder de voorkant vast longeren, niet meteen alles vast. Dan kan er weinig mis gaan. Je zet toch pas een volgend stapje wanneer het voorgaande stapje goed gaat? Stel je voor dat ik mijn paard meteen in de pessoa had gehesen. Dan zaten we nu nog verstrikt in dat ding. Ik heb 'm eerst het principe "longeren" uitgelegd. Dat leek me een handige volgorde
hestejente schreef:Dat is met elk paard zo als je de pessoa eraan hangt. Hij kan er inderdaad van gaan rennen. Vertel mij watLaat 'm dan ook eerst rustig wennen. Gewoon eerst een paar keer alleen de achterkant, en wanneer je dan de voorkant ook vastmaakt eerst de touwtjes heel los, en dan verspreid over een paar keer op maat maken. En ook altijd eerst even zonder de voorkant vast longeren, niet meteen alles vast. Dan kan er weinig mis gaan. Je zet toch pas een volgend stapje wanneer het voorgaande stapje goed gaat? Stel je voor dat ik mijn paard meteen in de pessoa had gehesen. Dan zaten we nu nog verstrikt in dat ding. Ik heb 'm eerst het principe "longeren" uitgelegd. Dat leek me een handige volgorde
hestejente schreef:Ja, en toen? Trok hij je kaptoom aan gort?