Verschillende manieren longeerlijn bevestigen?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xLiezel

Verschillende manieren longeerlijn bevestigen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 17:06

Hoi! :wave:

Mijn pony is de laaste dagen een beetje vast rechts..
Nu heb ik laast iemand op een manier zien longeren doormiddel van de longeerlijn door zown zijring te doen en daarna aan het bit vast te maken zodat ze iets meer stelling kan vragen..
Nu ben ik benieuwd of dit een beetje een goede / fijne manier is? En hoe bevestig je dat nou precies? :)

Alvast bedankt voor het antwoord! :D

groetjes Lisa.

Natasjaa

Re: Verschillende manieren longeerlijn bevestigen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:08

Ikzelf zou eigenlijk liever met een bijzetje aan het werk gaan, want als je de longeerlijn via het bit vastzet aan de singel, en je pony gaat hangen (weet natuurlijk niet of ie dat doet) dan lijkt me dat niet lekker inwerken?!

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 17:10

Ze gaat dus niet hangen.. :) Ik longeer haar ook wel eens met touwtjes die maak ik dan onder tussen de benen door vast.. maar daar kan ik niet echt speciaal 1 kant meer stelling mee doen..

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:38

Het belangrijkste met longeren is hetzelfde als met rijden: zonder goed voorwaarts te zijn kan je de rest wel 'vergeten'.
Zelf zou ik kiezen voor bijzetten met een Gogue of halsverlenger.

Zelf bevestig ik altijd de longeerlijn zo, dat altijd druk op beide bitringen blijft staan en waardoor je met kleine kneepjes in kan werken op de stelling.
Ik doe hem door de binnenste bitring, dan daar 1 x omheen en dan vast aan de buitenste. Als je zorgt dat het stuk tussen de bitringen niet te los zit blijft de druk altijd mooi verdeeld.

UvantesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:11

Je kan ook een longeersingel op zijn rug leggen, en dan je longeerlijn aan de binnenkant door de bitring heen te halen en dan aan een ringetje van de longeersingel te bevestigen. Hierdoor kun je af en toe (net als onder het zadel) zijn hoofdje iets naar binnen vragen. Wel oppassen dat je niet blijft vragen! Je moet dus ook weer loslaten na het vragen. ;)