Weglopen bij longeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Weglopen bij longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 19:01

Ik was een weekje of 2 geleden bij mijn oude verzorgpaarden(nouja, ze zijn het nog wel steeds, maar nog maar voor af en toe) en toen wilden we ze longeren. Alles oké, leek me. Eerst lekker gepoetst, toen touw vastgeklikt aan het halster, zweepje erbij en de wei in. Nouja, mevrouw begint altidj met draven ipv stappen, dus rustig afbouwen, warmlopen en toen weer aandraven. Even later een galopje, ging nog steeds goed. Ietsje meer touw, een aantal rondjes en hup! Volle galop ervandoor, touw uit mn handen getrokken en weg was ze. Opnieuw gehaald, alles gecontroleerd, touw was nog heel, alles was nog oké.
Zo ging dat dus de hele tijd door. Even later het andere paard, maar hetzelfde probleem!

Ik wil niet zeggen dat het nichtje van de eigenaar(die ze elke week rijd) ze mishandeld of zo, maar ze rijd hard. En die paarden moet je zacht rijden. Dat merk je goed. Als je er zonder zadel+hoofdstel(met halster+touw!) opzit aan de longe zonder zweepje, en met stem en beenhulpen werkt zijn het lieve schatten. En als zij er dan opzit en ze met de zweep bewerkt doen ze vervelend.
Ik weet niet of het zo is, maar tijdens longeren is ze ook hard, dus misschien komt het door haar?