Ik longeer mijn verzorgpaard ongeveer 3x per week.
Het paard is 4 jaar en probeer zo de conditie op te bouwen want van deze zomer gaat hij onder het zadel.
Het probleem dat ik heb, longeren op de linkerhand gaat zonder probleem maar eens ik hem op de linkerhand stuur komt hij steeds terug voor me staan. Vervolgens probeer ik hem de andere kan op de sturen maak begint hij licht te panikeren. Hij heeft het ook niet graag als ik aan de rechterkant van zijn lichaam sta. Hij gooit zijn hoofd vervolgens over mij, zodat ik terug aan de andere kant sta. Ik kruip terug onder hem door, voor hem door gaan heeft namelijk geen zin, hij begint dan gewoon met me mee te draaien. Eenmaal ik aan de andere kant sta, aai ik hem even, hij hoeft namelijk niet in paniek te zijn, nergens voor nodig. Ik geef met mijn hand de richting aan, maar hij begint rondjes voor mij te draaien, ik wijs naar zijn achterhand maar de rondjes om mij worden enkel sneller, met het doel zijn hoofd terug over mij te gooien zodat ik weer aan de andere kant sta. Soms word ik hierbij gewoon overgeduwd.Is dit een teken dat hij erg dominant is tegenover mij? Op de linkerhand gaat alles namelijk super, hij is netjes aan mij stem luisterd goed naar de hulpen. Ik snap het probleem van hem echt niet, zou het mogelijk zijn dat hij erge last heeft van zijn schouder en hierbij veel last heeft zodat hij gaat protesteren? Of kan hij gewoon erg stijf zijn? Vroeger deed hij de linkerhand namelijk ook zonder problemen, hij is er gewoon een keer mee begonnen en niet meer mee gestopt...
Hopelijk hebben jullie een beetje raad of hulp want ik geraak er met de tijd een beetje gék en radeloos van!
Dit gaat dus ook een probleem onder het zadel geven dus ik wil het het liefst zo snel mogelijk oplossen.
Groetjes Karen

.

!!! Laat je nog even weten wat het was, het manken? Is niet leuk, zeker niet als je net zo'n goede vooruitgang hebt geboekt!!