calorie-arme beloning bij clickeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liljebo

calorie-arme beloning bij clickeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 05:58

Sinds een paar weken ben ik dus met clickeren begonnen. Voor nu geen VD, maar puur gymnastische oefeningen.
Ik ben begonnen met met merrie, omdat die erg getraumatiseerd was en iedere vorm van druk, hoe gering ook, problemen opleverde. Om het beter te leren en omdat het leuk is, zet ik het tegenwoordig ook in bij mijn shetten.
Het werkt prima.
Maar...
Mijn shetten zijn... uh... niet superslank :o :o (zeer voorzichtig uitgedrukt)
Ik ben ze al meer in beweging aan het zetten (dagelijks), maar uitgerekend clickeren is ideaal als motivator om wat activer te bewegen bij grondwerk. Alleen zetten veel beloningen aan. (en gezien ik nog bij de basis ben, beloon ik nog veel)
Ik gebruik nu wortelschijfjes, maar ik weet niet of dat wel een caloriearme oplossing is? Of weten jullie nog een betere oplossing?

Aaien en krabbelen kunnen we ff vergeten. Ze vinden het heerlijk, maar zijn niet geneigd zich daar moe voor te maken :D Het zijn tenslotte wel shetten... :D

Marleen

Re: calorie-arme beloning bij clickeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 06:05

Gewoon een stukje appel, stukje wortel of iets dergelijks?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 07:10

Wortel is uitstekend hoor :j die veelvraten van mij doen daar ook alles voor :D

Denk dat dit qua beloning (op een knuffel na :D ) echt de minste caloriën bevat.

Kijk uit met schijfjes(kan klem komen in de slokdarm),je kunt beter stukje voeren...lekker winterpeen ;)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 08:45

ok bedankt. Dacht ook dat appel weinig calorien had, maar wist niet zeker of dat het beste alternatief was.
Bedankt over de tip van de schijfjes. Ik heb al een half leven paarden, maar dat nog nooit gehoord...
Kun je daar iets meer over vertellen?

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:47

Ik werk gewoon met biks.
Als beloning geef ik dan maar 1 biksje, daar is ze dan al heel blij mee.
Is gemakkelijk in je zak te bewaren :P
Ik neem aan dat je geen tig beloningen geeft per keer?!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 08:49

nee, hele kleine beloningen, maar wel nog vaak omdat we nog aan de basis werken. Uiteraard wordt dat minder.
Biks vind ik voor een shet wat minder vanwege de suikers. Bovendien vindt hij het moeilijk om 1 of 2 biksjes aan te pakken en heeft hij dan de neiging om zijn tanden te gebruiken omdat hij dat ene kleine ding niet goed te pakken krijgt.
Ik gebruik het een enkele keer als ik geen wortel heb, maar vind het niet zo fijn werken.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 16:56

Stukjes appel kan ook hoor maar vind dat zo ranzig worden...bruin en kleverig :P

Even over de wortelschijfjes..het ligt er natuurlijk aan hoe groot de schijfjes zijn,slokdarm is vrij groot qua diameter...maar waarom zou je risico nemen ;)
Ik snijd peen meestal in de lengte in 4 stukken en dan kleine "blokjes" over dwars,kleine worteltjes gewoon in kleine stukjes.

Biks vind ik ook niet geweldig,toch teveel caloriën en een deel van zijn randzoen gebruiken vind ik ook niets...hij krijgt al zo weinig :P
Jolynn...Rassen die dik worden van het kijken naar het gras van de buren moet je geen biks voeren als beloning ;)

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:49

In fruit zitten fruitsuikers. Goh.. :+
Groente zit meestal niet zo veel in.
Andy vind bijvoorbeeld rauwe broccoli stammetjes of witlof erg lekker.
Deze kun je makkelijk in stukjes snijden. :)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 09:30

Bedankt voor de goede tip, tinky. Ik zal er blokjes van maken. Inderdaad... waarom risico's nemen.
Hanneke... jouw tip is ook goed. Eens kijken of ie dat lekker vind. Kan ik af en toe afwisselen.

sjorsias

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 19:01

komkommer :D daar zit eigenlijk niets in en ze vinden het wel lekker!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 07:56

heb ik nog nooit geprobeerd. Ga ik zeker eens doen... een lekkere afwisseling met weinig calorietjes is altijd goed.

sjorsias

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:06

ja inderdaad :) mijn paard vind komkommer echt heerlijk. zeker in de zomer, lekker sappig!