Pony doet het gewoon niet (VD)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

minouesmee

Pony doet het gewoon niet (VD)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 20:29

Mijn pony (Minou) vertikt het om vd te leren. Ik wil graag Minou voetje,buigen,kusje leren. Maar Minou vertikt het gewoon dus ik kan niets van vd doen met Minou.

Help mij !

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:34

Met niet elke pony kun je VD doen, ze moeten leergierig en speels genoeg zijn en er natuurlijk ook intresse in hebben.
Probeer haar gewoon haar intresse te wekken door bijv een bal of zeil neer te leggen in de weide . Als ze de bal rolt beloon je haar zo kun je ook beginnen messchien wil ze dan wel over tot buigen enz. En sommige snappen het niet direct en gaan er dus weken overheen voordat je een gewenst resultaat hebt.

floorsil

Re: Pony doet het gewoon niet (VD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:37

probeer ook niet te snel te willen. probeer kleine dingen eerst te leren. niet alles te gelijk. vaak duurt het ook even voordat ze het doorhebben en vinden het daarna nog wel leuk.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 20:42

ik sta op een manege/stal en wij mogen niet zo veel. Duz een zeil en een bal dat mag niet dat vinden ze niet goed. Ik kan wel een handdoek menemen en in de silo leggen.

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:45

Als je niet de mogelijkheden etcetera hebt dan kun je het beter laten want je als je je pony dingen wilt leren op een manier waarop hij er geen zin in heeft dan krijg je alleen maar frustratie.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:09

Ik wil je best helpen tijdens een les, want ik denk eerlijk gezegd niet dat het aan je pony ligt. Je pony wil vast wel leren, maar als je niet snapt dan wordt het voor haar te moeilijk en haakt ze af. Zo vanachter een computer kan ik echter niet zien wat je doet en dus ook weinig tips of adviezen geven helaas.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 06:18

Helaas amabla wij mogen geen mensen die les komen geven op ons terein :S echt heel raar. Ik kan je wel is een filmpje sturen wat Minou doet als ik haar VD wil leren?

PB me maar

Gewoon_Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:54

Ik zou beginnen met 1 ding tegelijk. En niet elke pony doet het natuurlijk 1 2 3.. gewoon blijven proberen, maar wees vooral geduldig ;)

TaraK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:56

Begin eerst met de basis en blijf rustig als ze het niet begrijpt, wat doe je nu precies?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:59

Hoe probeer je het nu aan te leren dan? er zijn verschillende boeken en sites waar echt stap voor stap wordt beschreven hoe je iets aan kan leren.
Begin met iets heel kleins. Ik ben met mijn paard (zoals zo velen denk ik ) begonnen met targetten. Dat is heel makkelijk en heel klein. En toen ben ik dat verder gaan uitbouwen tot hij wat meer kon. Net als met andere zaken leren, gewoon in hele kleine stapjes werken, anders snapt je paard het niet.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 21:01

Ik leEr het ook niet allemaal te gelijk aan !!

Ik pak haar voetjes en zeg voet en dan geeft ik haar bix en dan herhaal ik het

Dreambeats

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:08

minouesmee schreef:
Ik leEr het ook niet allemaal te gelijk aan !!

Ik pak haar voetjes en zeg voet en dan geeft ik haar bix en dan herhaal ik het

Mijn pony is helemaal verandert door grondwerk, in het begin zo een lusteloos diertje, niet echt actief. Longeren, ging niet: ze stopte en had er geen zin in. Ze is helemaal opengebloeid.
Nu gaat ze puur op mn stem in draf-stap-galop.
Ze begint ook eindelijk plezier te hebben in vd. Wij zijn begonnen met makkelijker trucjes, target en dingen omver gooien.
Ze is echt heel trots als ze een stoel kan omver gooien.
Nu doet ze ook mooi spaanse pas, en is begonnen met knielen.
Misschien moet je een manier vinden om je paard extra te motiveren.
Kan je dat filmpje eens doorsturen?

Babette