want mijn pony kan de spaance pas wel
maar als ik met der loop en der om vraag met me stem en zwepje doet ze niks ...
hoe leer je dat ??
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

DaniBanani schreef:Ik kwam op een site de volgende tip tegen.
Laat je paard een aantal passen stappen, dan stilstaan, en vraag op dat moment de spaanse pas met het been wat hij normaal gesproken naar voren gezet zou hebben in de stap-beweging.
Op die manier leert je paard al om de pas te maken vanuit het lopen, en niet vanuit volledige stilstand. Vanuit daar kun je dan verder op gaan bouwen naar de een-na-laatste pas, of twee passen achter elkaar met de spaanse pas.

TE5 schreef:DaniBanani schreef:Ik kwam op een site de volgende tip tegen.
Laat je paard een aantal passen stappen, dan stilstaan, en vraag op dat moment de spaanse pas met het been wat hij normaal gesproken naar voren gezet zou hebben in de stap-beweging.
Op die manier leert je paard al om de pas te maken vanuit het lopen, en niet vanuit volledige stilstand. Vanuit daar kun je dan verder op gaan bouwen naar de een-na-laatste pas, of twee passen achter elkaar met de spaanse pas.
Idd, zo heb ik het eerst ook geprobeerd
Werkte alleen niet helaas..
Reactie was heel simpel, nl: stappen, ik vraag 'voet', hij gaat stilstaan, doet keurig de Spaanse pas en wacht op zijn beloning.
Hij snapt gewoon niet dat het ook lopend kan..
TE5 schreef:Idd, zo heb ik het eerst ook geprobeerd
Werkte alleen niet helaas..
Reactie was heel simpel, nl: stappen, ik vraag 'voet', hij gaat stilstaan, doet keurig de Spaanse pas en wacht op zijn beloning.
Hij snapt gewoon niet dat het ook lopend kan..

TE5 schreef:Babette, ik zou 'm graag willen zien
Amable, ik ga het eens zo proberen!
Bedankt