Flemen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

heidiLOVER

Flemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 16:44

Ik ben vandaag begonnen met het aanleren van flemen. Pamba reageert totaal niet op allerlei vreemde luchtjes en ik heb haar dan ook nog maar 1 keer zien flemen :=
Daaromheb ik besloten het flemen aan te leren door een vinger voor haar lip te houden zodat haar lip omhoog gaat. Dit snapte ze gelijk dus heb ik mijn vinger wat verder weg gehouden om te kijken of ze dat begreep. Ook dat begreep ze dan wel.. Hoe hebben jullie het flemen verder uitgewerkt? Door je vinger steeds verder van haar lip te houden zodat ze uiteindelijk naar het commando zou moeten luisteren of op een andere manier? :)

Vie

Re: Flemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:26

Ikzelf werk met clickter training. Ik heb Tapi eerst laten flemen met een snoepje voor haar neus, zodat ze snapte wat ze moest doen. Dat heb ik verder uitgewerkt met een zweepje. Voor haar neus houden, even kietelen. Nu doet ze het ofwel zo, ofwel met een wijzende vinger.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 18:05

Oke bedankt, een zweepje of touwtje kan ook nog wel eens een idee zijn. Dat ga ik nog wel even uitproberen :)
Pamba vind zwepen namelijk een beetje eng..

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 15:18

Mijn paard fleemt ontzettend veel, dus dat was niet zo moelijk.
Als ik op z'n neus blies ging die al omhoog, in combinatie met 't commando 'lachen' heb ik nu 'n lachend paard. ;)