Pony laat rechts niet los? (Lange lijnen)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Pony laat rechts niet los? (Lange lijnen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:52

Hoihoi :wave:

Ik ben nu sinds een half jaartje bezig met werken aan de lange lijnen met mijn shet, dus ik doe het nog lekker rustig aan.
Dus een beetje figuren in stap en draf, en zorgen voor de ontspanning en dat hij wat losser is. Op de linkerhand gaat dat prima, loopt netjes nageeflijk, stelling gaat ook heel erg goed. Maar op de rechterhand komt hij er nooit goed doorheen. Wat ik ook doe (voltes, buig-oefeningen etc.). Hij loopt wel nageeflijk, maar niet constant. Ook schuimt hij alleen links, en niet rechts. Heeft iemand nog een idee om hem wat losser te krijgen aan die kant? Want het is wel zo makkelijk als dat goed gaat als ik wat verder wil qua oefeningen.
Ik heb ook al afentoe gelongeerd aan de dubbele lijnen, en daarbij vooral aandacht besteed aan de rechterhand, maar dat hielp ook niet.

Alvast bedankt!

EDIT: Typfout ;)

IrisW

Re: Pony laat rechts niet los? (Lange lijnen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:48

Ik doe vaak op de kant dat hij loslaat (in jouw geval links) Daar houd ik flinke druk op en de kant die strak en taai is (In jouw geval rechts) daar laat ik los en geef druk, los, druk, los, druk. Losjes met de pols bewegen (Niet gaan zagen!)

Dan is een paard gedwongen om even veel druk te nemen op beide teugels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:50

IrisBikkel schreef:
Ik doe vaak op de kant dat hij loslaat (in jouw geval links) Daar houd ik flinke druk op en de kant die strak en taai is (In jouw geval rechts) daar laat ik los en geef druk, los, druk, los, druk. Losjes met de pols bewegen (Niet gaan zagen!)

Dan is een paard gedwongen om even veel druk te nemen op beide teugels.

Ja, maar dat maakt hem nog niet lós :) Dan loopt hij nageeflijk, maar nog steeds geen goede stelling en hij voelt dan nog steeds niet los aan :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:37

Het klinkt alsof je pony gewoon ontzettend vastzit op rechts. Dan kun je loswerken wat je wilt maar misschien is het verstandiger om er even een osteophaat/fysiotherapeut bij te halen. Je krijgt m door oefeningen mss wel iets losser, maar het probleem blijft zitten. Zeker als ie vast zit in zn rug (bij bepaalde wervels bijv.) dat krijg je niet los door oefeningen. Daar moet echt even een osteophaat bij komen :)