Het kan trouwens niet te maken hebben met niet willen rollen oid., want na het liggen staat ze de ene keer op, de andere keer gaat ze daarna nog even liggen rollen (zonder tussendoor op te staan).
Dan nog iets..ik zit een beetje in een impasse qua grote oefeningen..weet niet echt meer iets te bedenken.
Ze doet flemen, mond open, hoofd schudden, jambette, kusje, liggen (nou ja..half, dus). En vandaag zijn we bezig gegaan met in de krul staan (met als commando, jawel, 'krul'
).Buiging en compliment ben ik mee begonnen, maar beide vindt ze bijzonder moeilijk. Apporteren doe ik steeds tussen de zaken door al een beetje, met dingen tussen de tanden nemen en zo. Pirouette/rondje draaien wordt waarschijnlijk de volgende oefening, daar wil ik deze week even mee gaan oefenen, dus die is er dan nog; jambette uitbreiden naar been aantal seconden hooghouden, en uiteindelijk spaanse pas, kan ook nog.
Maar een blok hebben we niet, en kan ik ook niet echt ergens neerleggen/maken; zitten en knielen kunnen beide nog niet omdat de voorgaande stappen er nog niet zijn; steigeren wacht ik nog wel even mee..(al zou ik het inmiddels wel vertrouwen, vanaf de grond - maar ze steigert echt nooit dus dat zou ook pittig lastig aan te leren zijn denk ik, dan pak ik liever eerst de iets makkelijkere oefeningen).
Benen kruisen is ook een 'kleine oefening' - heb ik haar waarschijnlijk in 10 minuten aangeleerd. Spagaat zou leuk zijn, maar hoe leer ik dit aan? Ik heb ook een grote bal ter beschikking, maar die duwt ze alleen een beetje weg met haar hoofd. Ze gaat er wel achter aan als ik dat ook doe, maar ze gaat er niet echt dolenthousiast mee spelen, en doet niets met haar benen, dus voetballen wordt ook lastig - of heeft iemand daar nog tips voor?
Ik ben dus vooral op zoek naar oefeningen die ik echt op kan bouwen, die wat ´grootser´ zijn (zoals buigen, steigeren, compliment, etc.). Iemand ideeën?
)
srry voor de stomme vraag