Welke hulp voor buigen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Steef

Welke hulp voor buigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 20:49

Ik en lovefi@bokt zijn op dit moment bezig om haar paard Figador buig te leren.
We zijn nu zo ver;

Afbeelding

Maar welke hulp kan je nu het beste aan gaan leren waarop hij moet buigen?

JustMeKV

Re: Welke hulp voor buigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:34

Hoe heb je het hem aangeleert? Volgens mij blijkbaar met een snoep tussen zijn benen..
Oké hij heeft nu wel het vertrouwen om het te doen maar doet het nu enkel maar voor die snoep te krijgen.. niet echt op een commando..
Leer het nu aan door enkel te gaan tikken op zijn been waarop hij moet gaan knielen...en dan pas de beloning te gaan geven..
Zelfde principe, veel geduld en oefenen.. Vertrouwen heb je al is een goede basis..

Kleine tip: Zie dat je dit doet in zijn box.. hou rekening mee dat hij daardoor niet altijd kan gaan doorbuigen als hij bv met zijn kont tegen de wand staat.. Mss interesanter om het te doen in de piste of waar het ruimer is voor hem ;)
Veel succes

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 17:38

KiVa schreef:
Hoe heb je het hem aangeleert? Volgens mij blijkbaar met een snoep tussen zijn benen..
Oké hij heeft nu wel het vertrouwen om het te doen maar doet het nu enkel maar voor die snoep te krijgen.. niet echt op een commando..
Leer het nu aan door enkel te gaan tikken op zijn been waarop hij moet gaan knielen...en dan pas de beloning te gaan geven..
Zelfde principe, veel geduld en oefenen.. Vertrouwen heb je al is een goede basis..

Kleine tip: Zie dat je dit doet in zijn box.. hou rekening mee dat hij daardoor niet altijd kan gaan doorbuigen als hij bv met zijn kont tegen de wand staat.. Mss interesanter om het te doen in de piste of waar het ruimer is voor hem ;)
Veel succes

Dat willen we ook idd gaan doen. Op dit moment mag die niet los en niet teveel doen. Vandaar dat we het nu nog in de box doen. Op dit moment geven wij een tikje op z'n schouder en doen dan hetzelfde met het snoepje. We willen het idd binnekort in longeer/losgooibak gaan doen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 15:11

Ik heb het op het begin ook gedaan met een koekje tussen de benen , nu ze de buiging kan ben ik het snoepje weg gaan laten en nu hoef ik alleen maar te wijzen vanaf een afstand.
Als ze het goed gedaan heeft click ik en krijg ze een lekkere aai (ze staat op dieet).

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 15:11

Oja ik wijs trouwens naar der been met een zweepje.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 09:16

Je kan doen wat je wil, ik zou kiezen voor een tikje op het been.
Verder ga ik met KiVa mee over de plek waar je het kan doen.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:12

Ik weet niet wat de blessure is, die je paard heeft waardoor hij niet te veel mag doen, maar buigen is vrij inspannend en ook echt een 'elasticiteitsoefening', dus ik zou wel uitkijken dat je hem niet overbelast met zijn blessure. :)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 16:41

Waarschijnlijk mag die binnekort weer los ;) Hij had last van schimmel in z'n luchtzak.

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:17

Ik herhaalde het woord 'buigen' gewoon een paar x tijdens de oefening, en daarna hoefde ik het alleen nog maar te vragen, zonder aanraking.

Dreambeats

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:17

Ik geef een tikje op haar been.
Maar als je ook Spaanse Pas op termijn wil aanleren, moet je opletten dat je een goed onderscheid maakt.
Bij mij is het vanboven op dr been (schouder) tikken = Spaanse Pas
En dan vanonder (koot) tikken is knielen.

Je kan zelf je commando's kiezen, is gewoon kwestie van aanleren en herhalen :P