Hoe over balkje(s) longeren ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Athea_Jack

Hoe over balkje(s) longeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 17:46

Op Abouthorsestv werd me gezegd dat voor afwisseling bij het longeerwerk eens over balkjes kon worden gedraven (of galop) ..
Nu dacht ik proberen maar ! Vandaag met één balkje aan de slag (om te beginnen natuurlijk) .. Athea stapte er soms mooi over, andere keren sloeg ze met haar achterpoot ertegen .. Draf en galop ging wat minder .. Ofwel stoot ze dus met haar achterste been ertegen ofwel nam ze een mega sprong erover ! Slechts een 2tal keer ging het zoals ik denk dat het hoort :P ..
Vandaar dus de vraag aan jullie? Hoe los ik dit op? Gewoon blijven oefenen of zijn er enkele tips die jullie me kunnen geven?

Alvast bedankt !

Anne

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:11

ik zou meerdere balkjes achter elkaar leggen met wel de juiste afstand ertussen dat ze erover heen kan draven. dan legt ze sneller de link dat ze niet hoeft te springen als dat er maar 1 of 2 balkjes liggen. ik zou dit gewoon regelmatig oefenen dan leert ze vanzelf dat ze dr benen wat meer moet optillen.

_shawnee_

Re: Hoe over balkje(s) longeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:52

Ik zou inderdaad ook enkele balkjes achter elkaar leggen. Dan moet ze beter opletten om goed over de balkjes heen te komen. Zelf heb ik ook wel eens geprobeerd balkjes te draven met longeren. Maar mijn balkjes waren iets te kort waardoor de pony er steeds langs ging. Niet echt handig.
Wanneer het aan de longe niet meteen lukt kun je misschien ook een keer zelf meelopen/rennen. Dan kun je haar iets beter sturen en het tempo aangeven. Dat doe ik iig wel eens :)