Ik ben met mijn paardje veel bezig met grondwerk, dat gaat ook echt wel goed, maar ik merk dat de kleinere dingetjes moeilijk zijn voor mij. Zeker vanaf iets meer afstand kan ik haar niet sturen - en een 8tje zónder dat ik meeloop, is ondenkbaar. Sowieso loopt ze altijd met me mee, ik kan haar wel stilzetten en weglopen, maar als ik dan iets vraag komt ze meestal toch naar me toe.
Nu weet ik niet precies wat de beste manier is om hieraan te werken. Ik wil een paard wat op mijn kleinste signalen reageert, maar daarvoor moet ik me wel bewust zijn van de signalen die ik geef.
Nu ben ik niet per sé alleen bezig met Parelli, maar die savvy club heeft natuurlijk wel veel informatie. Is dat nuttig, kan ik daar ook voldoende uit leren?
Heb ik echt iemand nodig die mij bezig ziet - en waar haal ik zo iemand dan vandaan (heb wel gezocht, tot dusverre geen succes)?
Of is het ook iets wat met ervaring komt (omdat ik tot dusverre óók geen les heb gehad), dat je zelfbewustzijn vanzelf groeit en dat die signalen ook vanzelf kleiner kunner worden?