Ik zou nog even wachten met het echte longeren, hij is nog erg jong, als je grondwerk wil doen zou ik b.v 1 1 x in de week een keer loswerken , maar aan de lijn zou ik zeker nog niet doen bij zo`n jonkie, gewoon lekker nog een jaartje laten staan en groeien en dan langzaam aan aan de lijn beginnen. Kijk ook eens op www.paardenbegrijpen.nl is ook een hele goeie basis voor een western paardje.
Ik zou pas beginnen wanneer hij 3 jaar is. Je kan er natuurlijk wel naast lopen in plaats van altijd die cirkels. Das niet goed voor zo een jong paard.
bedankt meiden voor de tips,met grondwerk was ik idd al beetje bezig en had haar ook al aan long gehad en ze vondt het wel erg leuk maar mijn arm was kapot haha ze is idd denk ik nog veel te speels vandaar dat ik idd ben over gegaan op grond werken,iets wat ze ook erg leuk vindt ze is heel leergierig en laat duidelijk merken dat ze plezier beleefd aan het werk...
cornalijn
Geplaatst: 05-05-09 14:08
Ik zou nog lekker even wachten . 2 is wel erg jong. Als je langer met je paardje wil doen zou ik hem pas echt gaan longeren als hij 3 jaar is. Hij kan nog zo lange werken.
ik ga idd lkkr verdre met grond werk en opvoeding... sommige zeggen een westernpaard moet je eerder aan t werk zetten maar ikzelf vindt 2 jr ook nog te jong... ik leer haar nu gwn de dagelijkse dingetjes,langs fiets lopen of oeps staat daar ineens een tafel...heyyy een hond wat is dat nou... met dit ben ik nu dus bezig...ik hoop idd nog heeeeeel lang met haar te kunnen gaan werken dus doe t nu rustig aan,ben ook boek aan t lezen "LUISTER NAAR UW PAARD" erg interresant vooral voor leek als ik