Galop aan de longe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

Galop aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 17:24

Omdat ik nu een eindelijk een piste heb gevonden maar ik er gretig gebruik van. Nu was ik mijn verzorg dravertje gisteren aan het longeren en ik vroeg hem om galop. Nu begon hij heel raar te doen. Hij begon met zijn achter benen als een konijn :? te lopen. Zo allebij tegelijk naarvoren en afzetten. En daarna ging hij over in overkruiste galop. Bij zijn voorbenen zit hij goed. En hij heeft het alleen op linkerhand, op rechts kan hij al zijn gangen goed. Wat kan ik hier aan doen. Welke oefeningen bestaan er om dit probleem op te lossen.
Alvast bedankt.

marrlinde

Re: Galop aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 17:26

huh?

misschien heeft hij ergens last van ofzo, dat ie zn benen wil ontzien?

beetje lastig zo, misschien kan je er een filmpje van maken? :)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 17:28

marrlinde schreef:
huh?

Waarom doet hij op rechts dan alles ? Ik zal proberen :)

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 17:29

Dat hebben wel meer paarden. Je moet hem dan gewoon weer terugnemen naar de draf en dan opnieuw proberen. En hem een beetje helpen door goed contact met je longeerlijn te houden.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 17:30

GaitMonster schreef:
Dat hebben wel meer paarden. Je moet hem dan gewoon weer terugnemen naar de draf en dan opnieuw proberen. En hem een beetje helpen door goed contact met je longeerlijn te houden.

Ok dan zal ik het zo volgende keer proberen. ook is het zijn 2de maal in zen hele leven dat hij gelongeerd word :)

garuudaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 17:32

misschien vind hij het gewoon nog erg lastig en moet je nog even stug volhouden, anders zou ik het ook niet weten...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 17:34

Morrow_Less schreef:
Omdat ik nu een eindelijk een piste heb gevonden maar ik er gretig gebruik van. Nu was ik mijn verzorg dravertje gisteren aan het longeren en ik vroeg hem om galop. Nu begon hij heel raar te doen. Hij begon met zijn achter benen als een konijn :? te lopen. Zo allebij tegelijk naarvoren en afzetten. En daarna ging hij over in overkruiste galop. Bij zijn voorbenen zit hij goed. En hij heeft het alleen op linkerhand, op rechts kan hij al zijn gangen goed. Wat kan ik hier aan doen. Welke oefeningen bestaan er om dit probleem op te lossen.
Alvast bedankt.

Misschien geef je zelf het antwoord al in je post? Wat ik van dravers weet is dat velen (helemaal als ze ook getraind zijn als draver en gekoerst hebben) moeite hebben met het aanspringen naar galop en het galloperen op zich, omdat zij nu eenmaal gefokt en vaak getraind zijn om te draven. Teneinde dit doel te bereiken is de galop vaak niet goed getraind of zelfs 'afgeleerd' zeg maar, in draverijen wordt je natuurlijk gediskwalificeerd als je paard galop toont.

Dan kan het zijn dat je paard galop ohz. prima doet, maar bij het longeren mist hij natuurlijk een hoop hulpen (been, zit, etc.) en dat zal het vast moeilijker voor hem maken.

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 17:56

Als je op hem rijd en je gallopeerd op de rechterhand aan verzet hij zich dan ook?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 18:02

riz95 schreef:
Als je op hem rijd en je gallopeerd op de rechterhand aan verzet hij zich dan ook?

Nee daar doet hij alles perfect

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 18:04

Morrow_Less schreef:
marrlinde schreef:
huh?

Waarom doet hij op rechts dan alles ? Ik zal proberen :)

dat het alleen rechts is wil niks zeggen hoor ;)

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 18:23

Morrow_Less schreef:
riz95 schreef:

Nee daar doet hij alles perfect

Probeer zijn gedrag te negeren tikje er bij misschien helpt dat?