achterhand eronder brengen in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marloes1987

achterhand eronder brengen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 15:59

Ik ben sinds kort begonnen met longeren at liberty met m'n arabiertje. Ze heeft jaren last van haar rug gehad (toen was ze nog niet van mij) en dus altijd erg kort gelopen. Nu is ze volledig onderzocht en opgeknapt door een chiropractor en dierenarts, en zijn we begonnen met trainen.
Stap en draf gaat allemaal erg netjes. Het tempo ligt goed en haar achterhand is actief en komt goed onder haar lichaam. Maar zodra ik haar in galop laat springen gooit ze al haar gewicht op haar voorhand en duikt met haar hoofd naar beneden. Tempowisselingen maken het hoofd probleem iets beter, maar ze blijft op haar voorhand galoperen. Heeft iemand enig idee hoe ik haar zover kan krijgen dat ze haar achterhand meer gaat gebruiken?
Het kan zijn dat ze nog niet genoeg bespiering heeft, dus ook tips om dit te trainen zouden welkom zijn. Ik rijd wel op haar, maar nog maar erg rustig. Galop doe ik dus niet onder het zadel. Alvast bedankt!

Anoniem

Re: achterhand eronder brengen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 17:34

Ik zou pas galopperen als ze weer uithoudingsvermogen en spierkracht heeft. Ik vind op de achterhand komen in galop niet iets wat je vraagt 'als je weer net bent begonnen met trainen'. Alles stap voor stap, laat haar eerst los weer eens galopperen of lekker rechtuit in galop buiten. Als ze zo op de voorhand valt in galop, zal je haar in stap en draf ook actiever moeten maken.