Vraagje over vrijspringen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Steffi_H

Vraagje over vrijspringen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 20:13

Hej allemaal,

ik hoop dat het hier juist staat. Ik doe mijn eindwerk over training van paarden en een deeltje gaat over vrijspringen. Ik vind nergens echt informatie over hoe ver de sprongen van elkaar moeten staan. Heeft iemand hier meer informatie over?
Ik heb de informatie deze avond nog nodig dus hoop snel antwoord te krijgen.

Gr. Steffi.

_horselover

Re: Vraagje over vrijspringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 09:01

zou dat niet hetzelfde zijn als bij gewone jumping??
Verder weet ikeigenlijk niets over vrijspringen maar lijkt mij supertof om dat als eindwerk te doen! :)

Steffi_H

Re: Vraagje over vrijspringen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 20:14

ja, het is heel leuk. Alleen heel veel werk en je vind er niet zo veel over. Ik doe mijn eindwerk eigenlijk over: Van veulen tot beginnend springpaard. Daarin leg ik dan uit hoe je een veulen op een goede en paardvriendelijke manier kan opvoeden. Ook over het longeren van jonge paarden. Ook een stukje over oefeningen die je kan toevoegen bij het longeren met balken op de grond, en met bijzetteugels en degelijke. En dan het stukje over bijspringen.

Er komt dan nog een opdracht bij. Ik film de gewenning die ik dan toepas op mijn eigen veulen. Ik leg uit wat de problemen waren die ik tegenkwam en hoe ik ze heb opgelost..

Dat is dus een hele boterham ;)