mijn pony is nu bijna 5 jaar en loopt ongeveer 2 jaar aan de longe.
altijd keurig netjes hoe ik het hebben wou, luisterd goed naar mijn stem, nooit iets aan de hand.
ik longeerde meestal gewoon aan een halstertje of hoofdstel soms met elastieken of dubbele longe.
nu heb ik zelf een blessure gehad en kon ik niet longeren, zijn verzorgster deed dit dus, ik ging meestal wel mee kijken en het zag er goed uit.
het was niet zo als bij mij maar gewoon lekker even eruit, bij mij is het toch meer trainen veel overgangen enzo.
nu pak ik hem zelf weer op en ben weer intensief begonnen met ongeveer om de dag longeren.
in het begin was er niks aan de hand maar meneer gaat nu iedere keer als hij op de rechterhand moet galloperen ineens stil staan en draait naar binnen, hij komt zelf niet naar binnen maar draait ineens om, als het hem uitkomt komt hij ook nog omhoog of rent de andere kant op.
ik laat hem gewoon elke keer rustig stil staan en laat hem draaien zodat weer verder kunnen dit doet hij ook wel en gallopeert na lang proberen wel een paar rondjes als hij dit braaf doet stop ik ook en beloon hem omdat hij dan wel braaf is, maar voordat hij gewoon gallopeert is het al een heel gedoe.
het vreemde is dat hij het op links dus niet doet.
iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik het kan oplossen?
groetjes