Ik wilde vandaag beginnen met VD, door gewoon met stappen en halthouden te beginnen. Maar mijn beide paardjes lopen achter me, en niet naast me. Hoe krijg ik ze netjes naast me?
Ga zelf naast je paard staan op de plek zoals jij het wilt hebben, en ga dan stappen. Willen ze naar achter vallen, neem dan het touw wat korter zodat ze niet ver naar achter kunnen. En uiteraard belonen (kan ook gewoon met je stem) als ze netjes naast je blijven, en corrigeren zodra ze achterblijven.
Ik zou er inderdaad gewoon naast het paard gaan staan, en het touw wart korter nemen zodat ze niet achter jou kunnen lopen. Ik denk niet dat het de eerste keer meteen gaat lukken (perfect) , maar oefening baart kunst!
SLover
Geplaatst: 01-05-09 10:20
Zoals Fenna en DaniBanani al zeggen het halstertouw korter nemen en heel goed belonen al doen ze het maar een klein beetje meteen al belonen zodat ze weten wat de bedoeling is. Groetjes Slover
Ga zo lang door todat ze naast je lopen. Deed bonny eerst ook en daardoor kreeg ze de kans om trucjes uit te halen. Nu zorg ik er alltijd voor dat ze naast me loopt,en luistert ze ook goed. Maar zorg wel als je naast haar loopt dat jij net iets meer naar voren loopt zo ziet de pony dat jij de leiding neemt