Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
beantsje schreef:Mijn paard reageert het fijnst aan de longe als ik hem op de Lammert-Haanstramanier bevestig, dus door de bitring, aan de neusriem vast. Daarmee komen de ophoudingen niet op het bit, maar op de neusriem.
En nu zonder longe lijkt er minder verstoring te zijn.
Trouwens de lengtebuiging kan je toch ook regelen met de hulpteugel? Door die aan de buitenkant wat langer te maken?
Ik heb nooit echt begrepen waarom men die zou willen weglaten. Zoals sommige eerder al gezegd hebben, heb je gewoon een longe nodig voor als je eens wat meer stelling en buiging wil vragen op de geschikte momenten. Utan schreef:Ik vind een longe een noodzakelijkheidIk heb nooit echt begrepen waarom men die zou willen weglaten. Zoals sommige eerder al gezegd hebben, heb je gewoon een longe nodig voor als je eens wat meer stelling en buiging wil vragen op de geschikte momenten.
beantsje schreef:Da's een leuk discussiepunt; je gebruikt iets omdat je geen argument hebt om het weg te laten?