Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
CarolShadow schreef:Als een paard schrikt van een 'knipje', nou pffff.
Daarbij, als je de achtergrond weet (vorige meisje) dan zou ik dit niet toestaan. Van schrik heb je het touw laten gaan, maar beter was geweest het vast te houden, maja dat is een reactie op dat moment.
Maar om nou meteen te zeggen dat hier een prof bij moet komen?
Adil18 schreef:Beide opties (dominatie of schrikken) kunnen mogelijk zijn, hoewel schrikken me toch minder waarschijnlijk lijkt, omdat je aangeeft dat dit je normale manier van werken is...
Candymarilyn schreef:Adil18 schreef:Beide opties (dominatie of schrikken) kunnen mogelijk zijn, hoewel schrikken me toch minder waarschijnlijk lijkt, omdat je aangeeft dat dit je normale manier van werken is...
Volgens mij heeft ze gewoon weinig vertrouwen in mensen en zich daarom zo dominant opstelt. Maar om dat 100 procent te zeggen, daar ken ik ze nog te weinig voor.
Verder is bij dit paard correctheid zéer belangrijk, dat kan ik wel zeggen.

[/quote]Candymarilyn schreef:Ja, dat is zo! Maar als je bij dit paard niet correct bent, dan krijg je de volle laag terug. Niet elk paard reageert meteen heel erg hevig bij iets dat incorrect is gedaan. Dit paard wel.
Met de goede band ben ik bezig. Ben niet te ruw met haar te corrigeren, want dan reageert ze redelijk gestresst. (Misschien denkt ze dan dat ik haar iets wil doen?) Maar ik blijf wel correct. Bij het poetsen en ik wil haar aan de kant, een klein duwtje en een zachte stemhulp en ze gaat mooi aan de kant.
Uit de wei halen gaat ook goed, behalve als ik te 'eng' op haar afstap dan 'schrikt' ze.
Citaat:Ja, dat is zo! Maar als je bij dit paard niet correct bent, dan krijg je de volle laag terug
Adil18 schreef:Candymarilyn schreef:Ja, dat is zo! Maar als je bij dit paard niet correct bent, dan krijg je de volle laag terug. Niet elk paard reageert meteen heel erg hevig bij iets dat incorrect is gedaan. Dit paard wel.
Met de goede band ben ik bezig. Ben niet te ruw met haar te corrigeren, want dan reageert ze redelijk gestresst. (Misschien denkt ze dan dat ik haar iets wil doen?) Maar ik blijf wel correct. Bij het poetsen en ik wil haar aan de kant, een klein duwtje en een zachte stemhulp en ze gaat mooi aan de kant.
Uit de wei halen gaat ook goed, behalve als ik te 'eng' op haar afstap dan 'schrikt' ze.
Klinkt goed, je bent volgens mij lekker bezig. Ik zou me niet al te veel zorgen maken om dit conflictje, hoewel ik bij de volgende keer (mocht het nog eens gebeuren) wel zou straffen.Citaat:Ja, dat is zo! Maar als je bij dit paard niet correct bent, dan krijg je de volle laag terug
Dat zijn de beste leerpaarden die er zijn, laten het je meteen merken wanneer je fout bent
aeolusnr1 schreef:Idd zoals "cowgirl" hierboven net zei, als je straft doe het dan dadelijk, en dan gewoon verder doen alsof er niks is gebeurt, hier in jouw situatie idd gewoon weer vastnemen en verder doen, niks meer niks minder.
Cowgirl1988 schreef:Ik zou er pas op gaan als het longeren lekker gaat. Niet om jou je plezier te ontemen hoor, want ik wens je echt oprecht succes ermee. Dat klopje op de hals na het wegrennen had ik niet gedaan, gewoon weer vastpakken en opnieuw beginnen: duidelijk maken dat zo'n actie werkelijk niets aan de situatie verandert.
als het een gevoelig paardje is + lente in de bol (?) en misschien ook speels?