Longeertips voor rugspieren teversterken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lesleymoos

Longeertips voor rugspieren teversterken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 10:04

Ik kan wel wat tips gebruiken :D en waarover? nouw lees maar even mee....... :D :o

Ik heb een 3 jarig paard. Hij is op 1 jarige leeftijd een karperrug gaan ontwikkelen,
en door ziekte stijf op zijn spieren geweest.

Nu wordt hij al een jaar behandeld door een Fysiotherapeut, wat al heel veel verbetering in zijn rug heeft gegeven.
Ook is hij pas helemaal in bodegraven doorgemeten en heb ik wel groen licht gekregen om evt met hem te gaan rijden.
Nu wil ik hem pas na de zomer gaan rijden en tot die tijd wat werk aan de longe gaan doen.

Dus ik ben nu op zoek naar oefening aan de hand/longe die zijn rug en buik spieren sterker maken en dan ook met name
het gedeelte net achter de schoft.
Doordat hij een karperrug heeft en licht overbouwd is ligt alsware het zwaartepunt nu net achter zijn schoft en zou het
mooi zijn als ik die spieren wat sterker zou kunnen maken.

Dus ik hoop dat hier mensen -:) zijn die wat goede oefeningen weten voor dat speciafieke gedeelte van zijn rug.

Janski

Re: Longeertips voor rugspieren teversterken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:14

eerste Tip is gewoon meters maken, 2 is veel schakelen. Je kunt hem denk ik het beste lang en laag bijzetten en dan proberen goed de achterhand te activeren. Ik vind het vaak fijn om ze zo bij te zetten dat de neus ongeveer op kniehoogte is wel rond maar wel luchtig.

Lekker op eigen benen laten lopen, zo'n jonkie moet eerst toch een beetje balans krijgen, zou lekker met lengte buiging beginnen en dan wel gewoon zoals ook bij een nomaal paard van achter naar voren gaan werken. Actief in de achterhand, los in de bovenlijn en dan schakelen schakelen en schakelen. Succes !

girly_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:02

Welke oefeningen je het beste kunt doen.
kun je dat niet beter met de fysio overleggen ?

straks is een jaar lang werk voor niks geweest !
dat zou reuze zonde zijn !!!

lesleymoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 13:13

girly_1 schreef:
Welke oefeningen je het beste kunt doen.
kun je dat niet beter met de fysio overleggen ?

straks is een jaar lang werk voor niks geweest !
dat zou reuze zonde zijn !!!

ja tuurlijk overleg ik dat met de fysio :D , maar dat wil nog niet zeggen dat ik mij daar blind op moet staren!!
Je moet altijd open staan voor andere iedeeen, is mijn mening

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:03

ik zou ook lang en laag beginnen en dat kan je altijd wat omhoog schroeven. misschien dat een pessoa een idee is?

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 08:59

Ik heb laatst een filmpje gekeken op www.abouthorses.tv, veel nuttige tips over hulpteugels, misschien heb je daar iets aan.

lesleymoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 12:48

Nerootje schreef:
Ik heb laatst een filmpje gekeken op http://www.abouthorses.tv, veel nuttige tips over hulpteugels, misschien heb je daar iets aan.

Dankjewel voor de tip ik ga er vanavond eens naar kijken :D