,Ik heb sinds een tijdje een VP. Het ging heel erg goed maar ze was een tijdje niet bereden en ik zou daar weer een start mee maken.
Zij vond het helemaal geweldig en ik ook maar ze was al oud en ze was een tijdje ook kreupel dus het is beter om niet meer op haar
te rijden. Ik wist niet zo goed wat ik nu wel met haar kon doen. Maar ik ga nu beginnen met vrijheidsdressuur. Superleuk want ik maar ook de pony heeft het nog nooit gedaan. Ik leen van iemand een boek maar die heeft hem nog niet meegenomen. Als het boek er is kan ik echt beginnen met vrijheidsdressuur, nu ben ik alvast een beetje aan het oefenen dat zij reageert op mij stem. Het gaat wel
goed, alleen als ze er echt zin in heeft
. Ik sta dan in de longeercirkel en heb geen zweep maar ik heb een touw (om mijn hulpen duidelijker te maken) vast in mijn hand. Ik vraag haar dan om te gaan stappen, om naar mij toe te komen op commando, en om weer weg te gaan. Ik weet niet hoe dat heet wat ik doe(ik zeg maar longeren maar misschien wel NH?). Heeft iemand daar nog tips voor? Ik krijg haar heel vaak niet in stap en als ik wil dat zeg weg gaat doe ik mijn armen in de lucht, is dat een goed teken? verder heb ik NOG een probleem ze is blind aan een oog en wil dus alleen maar (als ik met haar aan het longeren ben) de ene kant op. Als ze de andere kant op gaat kan ze mij niet zien. Moet ik haar dwingen om de andere kant op te gaan? Of moet ik het zo laten? En heeft iemand nog tips om voor te bereiden op het vrijheidsdressuur? Het lijkt me superleuk om te doen. Vrijdag ga ik weer naar haar toe en als ik dan al wat tips heb zal ik die uitvoeren
Ik ben HEEL erg blij als iemand mij wil helpen!!
Groetjes Slover