longeren: van draf na stap

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tiso

longeren: van draf na stap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 20:51

hallo,
ik vroeg me af hoe ik het beste mijn haflinger met longeren of losgooien van draf na stap kan laten gaan.

van gallop na draf luisterd hij heel goed, ook de overgangen van stap na draf en draf na gallop.
ik kan hem sneller laten draven en langzamen alleen als ik wil dat hij in stap gaat draaid hij nog 4/5 rondjes om me heen voordat hij dat doet.

wie heeft er handige tips voor mij?

ben bereid om van alles uit te proberen.

aan de hand met wandelen luisterd hij er wel goed na.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:51

ik zou het gewoon heel veel blijven oefenen en goed belonen (met je stem) als hij het goed doet, veel overgangen terug maken bv. half rondje draven en dan weer terug naar stap en dat gewoon vaak herhalen. en met 1 vast stemcomando, dus niet eerst stap en daarna ho en weer daarna stop, maar 1 vast comando dan gaat ie hopelijk vanzelf de link leggen.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:54

Heey, je kan het beste gewoon longeren. En idd veel overgangen rijden van stap naar draf en weer terug. Ook 1 commando gebruiken maar let op, stap is stap en draf is draf. Dit betekent dat hij steeds sneller moet reageren op jouw commando, doet hij dit niet dan pak je de longeerzweep erbij. Dit gewoon heel vaak oefenen..... krijg je vanzelf resultaat!!

Tiso

Re: longeren: van draf na stap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 19:09

oke.
ja we zijn al een hele tijd aan het oefenen.
maar we blijven dan maar even door oefenen:P

bedankt

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:10

Lies21 schreef:
Heey, je kan het beste gewoon longeren. En idd veel overgangen rijden van stap naar draf en weer terug. Ook 1 commando gebruiken maar let op, stap is stap en draf is draf. Dit betekent dat hij steeds sneller moet reageren op jouw commando, doet hij dit niet dan pak je de longeerzweep erbij. Dit gewoon heel vaak oefenen..... krijg je vanzelf resultaat!!

Wat doe je dan met de zweep als hij terug moet van draf naar stap? :o

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:34

als je een terug overgang wilt maken, kan je de zweep wat voor zn lichaam houden, zou t niet pal onder zn neus doen want dan heb je kans dattie om wil draaien.
je geduld zal uiteindelijk worden beloond!