mijn shetlander luistert niet bij het longeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

asiepasie13

mijn shetlander luistert niet bij het longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 09:39

hallo

dit is mijn eerste vraag: ik heb een verzorg shetlander maar als ik die wil longeren staat ze als een ijsblok stil en wil niet meer bewegen tot dat ik de longerlijn los maak en naast haar ga lopen.

dus mijn vraag is weet iemand hoe dat kan komen en hoe ik dat moet oplossen

mijn 2e vraag is: mijn andere verzorg shetlander wordt boos gaat trappen als je haar vanaf de hals naar de achterhand toe aait als je dan haar achterhand bereikt wordt ze boos en gaat ze trappen.

dus mijn 2e vraag is hoe kan dat

groetjes astrid

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:43

Beetje weinig informatie?
Je boze shet kan door veel dingen komen. Of hij is koppig, heeft pijn, is het niet gewend..
Misschien kun je door ertegen aan te duwen bijvoorbeeld even kijken of het pijn is op een bepaalde plek.
Longeren moet je denk ik gewoon oefenen. Eerst in een kleine ronde, zodat je tegen haar kontje aan kan duwen/tikken met je hand als ze niet doorloopt. Later steeds groter totdat ze geen hulp meer nodig heeft?
Gewoon veel oefenen denk ik.
Succes

asiepasie13

Re: mijn shetlander luistert niet bij het longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 10:51

als ik de shet ga longeren ze reagerrt nergen op niet op een zweep of op je stem of op je handen ze reageert nergens op

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:16

Dat is raar zodra ik de zweep in me handen heb hoef ik al niks meer te doen hahha. Dan heeft ze dus in ieder geval geen problemen met de zweep

Salt_Pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:39

Let op je lichaamstaal.
Misschien wil jij wel dat je shet moet craven, maar zegt je lichaamstaal dat je shet stil moet staan?
Probeer haar sneler te laten gaan door jou lichaamstaal. ;)

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:43

Misschien is je eerste shet niet bekent met de longeerlijn.. Het kan zijn dat het hem of haar niet (goed) is aangeleerd. Dan kan je denk ik beter beginnen met ernaast lopen idd en dan steeds die lijn wat langer laten worden.. Ook moet je idd letten op je lichaamstaal. Misschien blokeer je haar door voor haar schouder te gaan staan. En ik denk dat er misschien iets met je andere shet gebuerd kan zijn bij die achterkant. Miss is tie een keer hard geschopt geslagen weet je niet.. Miss kan je door middel van grondwerk die blokkade van vertrouwe opheffen..

miranda19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:53

eerst met z,n tweeen dat er iemand eerst naast de pony loopt en dat jij gewoon in het midden staat en steeds een stukje ervan af gaan lopen en duidelijke stemhulp als je iets van haarof hem wilt als je een stukje gaat lopen oefen dan ook wat stap en draf is met je stem erbij . succes