Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
dus doe lekker rustig aan
marrlinde schreef:het kan niet zo heel veel kwaad denk ik hoor, uit zichzelf springenze ook wel eens in de wei oid.
niet elke dag natuurlijk, maar af en toe kan het geen kwaad denk ik
PussInBoots schreef:Waarom worden er dan wel vrij bewegen/springen dagen voor jonge paarden georganiseerd door het KWPN en andere stamboeken?? (dit is puur een vraag, staat geen mening van mij in verwerkt;-))
Rena100 schreef:Het kan wel degelijk kwaad muc. Dat jonge paarden, veelal sportpaarden al zo jong springen betekent niet dat het geen kwaad kan. een keer proberen wat je paardje kan, kan best, maar doe dan zeker niet meer dan 5 tot 7 sprongetjes...dat is al genoeg, zowel fysiek als mentaal! verder als het je eigen paard is en je bent niet van plan om hem te verkopen, zie ik het nut er niet van in
Anoniem schreef:marrlinde schreef:het kan niet zo heel veel kwaad denk ik hoor, uit zichzelf springenze ook wel eens in de wei oid.
niet elke dag natuurlijk, maar af en toe kan het geen kwaad denk ik
jij hebt er duidelijk geen kaas van gegeten...
met vrij springen is het niet alleen fysiek zwaar voor zo'n jong paard maar ook geestelijk heel erg zwaar... hij zal nl zelf moeten gaan denken hoe hij z'n sprong moet aan pakken en hij moet "denken" over wanneer hij af moet gaan zetten.
Enne jij laat een nakomeling van gribaldi die nog 2,5 jaar oud is toch ook geen passage doen aan de lange lijnen... ?
sorry, ben echt zo blond bezig vandeweek
zat alleen aan lichamelijk te denken 
marrlinde schreef:Anoniem schreef:
jij hebt er duidelijk geen kaas van gegeten...
met vrij springen is het niet alleen fysiek zwaar voor zo'n jong paard maar ook geestelijk heel erg zwaar... hij zal nl zelf moeten gaan denken hoe hij z'n sprong moet aan pakken en hij moet "denken" over wanneer hij af moet gaan zetten.
Enne jij laat een nakomeling van gribaldi die nog 2,5 jaar oud is toch ook geen passage doen aan de lange lijnen... ?
ja, idd, je hebt gelijksorry, ben echt zo blond bezig vandeweek
zat alleen aan lichamelijk te denken
maarre.. waarom een nakomeling van Gribaldi van 2.5? daar ging het toch niet over?
want dat heb ik nog nooit op bokt zien staan...
Salt_Pepper schreef:Gelukkig,,
ik las springen met paard van 4 is niet goed enzo.
Ik heb 1 x gesprongen met mijn paard van 4,5, 4 sprongtjes gemaakt.
Moest ik in de les doen.
Maar ik dacht al, dat het nog te vroeg voor hem was.
Ik ga nu niet meer springen voor hij er helemaal klaar voor is
ik spring ook met die van mij sinds hij 4 is
(niet hoog en niet veel)