Schema opstellen om conditie en spieren op te bouwen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Tetske__

Schema opstellen om conditie en spieren op te bouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 23:05

Hallo medebokkers,

Graag zou ik jullie advies/hulp willen met het maken van een schema om bij mijn 3 jarige merrie conditie op te bouwen en spieren op te bouwen. Ze is nog niet onder het zadel en ga begin april beginnen met het grondwerk, dus vandaar dat ik jullie advies wil vragen bij het maken van een soort van schema.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 09:38

Voor zover ik weet kun je het beste eerst beginnen met de afstand te vergroten, en daarna pas de activiteit te verhogen. Dus eerst langduriger en dan pas actiever.

Verder is het echt paardafhankelijk, jij kent je dier het beste. Is ze nu iedere dag in de hand?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:34

het is het beste dat je eerst conditie traint en dan pas de spieren. en een jong paard hoeft echt niet mooi met zijn koppie naar beneden...tijdens de conditietraining moet je ook vooral het paard leren op zijn eigen benen te lopen, daarvoor zou ik niet nog niet zoveel aan de teugels zitten. gewoon lekker voorwaarts...longeren is ook erg goed voor de conditie.
in het begin nog niet zo lang trainen natuurlijk, omdat je paard ook erg jong is. begin met 2 keer in de week en bouw dat dan steeds meer op...in het begin een kwartiertje tot 20 min longeren en dan nog niet rijden en zo gauw jij denkt dat je paard toe is aan het rijden dat je 10 min longeert en dan ook 10 min rijdt...gewoon lekker rustig aan doen..je merkt zelf wel hoever je paardje is en waar die al aan toe is...

dit is natuurlijk één voorbeeld...er zijn wel meerdere schema's die goed kunnen werken