Compliment bij king

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PowerHorseW

Compliment bij king

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 20:04

hallo,

king is mijn kwpn tuiger van 1.68 ik ben al heel lang bezig met VD en dit gaat super goed.
ik ben hem nu bezig met de compliment ik doe het als volgt,
ik sta naast hem en pak zijn been een vriendin van mij die vraagt hem om achterwaards te gaan
king volt dit goed op en verplaats heel netjes zijn gewicht. alleen springt die dan omhoog en staat die weer terug naar achteren.
dan begint het weer opnieuw. alleen komt er geen vooruitgang in.
heeft iemand tips hoe ik hem dan wel in de compliment kan krijgen?
alvast bedankt

Annette en king

dagami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:36

Dit is echt een kwestie van ontzettend langzaam opbouwen. Heb geduld en verg niet teveel van je paard :)

Vraag het compliment zoals je het beschreven hebt, maar probeer de oefening te beeindigen (hem dus weer rechtop laten staan) vlak vóórdat ie uit zichzelf zal opspringen of zn been uit je handen trekt. Zo zal hij gaan begrijpen dat JIJ degene bent die aangeeft wanneer hij weer rechtop mag gaan staan. Beloon hem absoluut niet als hij dit toch gedaan heeft. Vervolgens is het een kwestie van heel rustig aan opbouwen, en dan zal je hem steeds dichter met zijn knie bij (en uiteindelijk óp ;) ) de grond krijgen.

Vergis je niet: het compliment is voor sommige paarden een eitje, maar voor andere paarden kan het echt een heel lastig kunstje zijn en durven ze zichzelf niet snel op die manier over te geven. Bij Mireille heeft het máánden geduurd voordat ze het echt kon! Haast je dus vooral niet ;)