En leg het maar even helemaal in detail uit om elk misverstand te vermijden (je wil niet weten hoe wij hier discussieren soms)Mijn (zeer eigenwijze oudere) zus heeft mij namelijk flink van de wijs gebracht. OK ze rijdt al jaren niet meer maar zij beweert bij hoog en laag het volgende:
* Dat bij longeren op de rechterhand je de rechterkant van de pony ziet (hier ga ik in mee)
* Dat op de rechterhand de pony in de rechtergalop moet aanspringen (ook hier ga ik in mee)
en nu komt het twistpunt:
* Dat bij de rechtergalop dit betekent dat van de 2 voorbenen de rechter verder grijpt dan de linker... (dus dat links eerst neerkomt en rechts daarna, er verder overheen)
Terwijl ik denk dat de rechtergalop juist die is waarbij het dier EERST rechts neerzet en dan pas links.
Daarom ook logisch dat je OHZ ietwat stelling naar rechts vraagt op de rechterhand en dan aanspoort (rechts op de singel, links er iets achter) zodat ie daarin aanspringt...
Dus daarom hier de vraag zodat ik het zwart op wit heb staan.
1. Als de pony/ het paard bij het longeren op de rechterhand loopt (dus je ziet de rechterkant vd pony) en je laat hem in galop gaan: welke galop moet dat dan zijn: linker of rechter?
2. En houd dat dan in dat de pony eerst zijn linkervoorbeen neerzet en dan rechts of juist eerst rechts en dan links???
Ik ben benieuwd wie van ons gelijk krijgt...