Haaai. Ik heb een haflinger en een quarterhorse sinds kort doe ik ook springen ze zijn nog niet beleerd en we lijden ze naar de hindernis me haflinger kan het en vind het heel erg leuk maar de andere die is een beetje onzeker en moeten we met een longeer zweep helpen gewoon in je hand houden en er een beetje achter aan lopen is dit wel goed voor zeof slecht kan dit kwaad of kunnen ze blesures krijgen? En hoe hoog mogen ze maximaal!?
Als ze 5 en 9 jaar oud zijn, en je een veilige hindernis bouwt die om kan vallen lijkt het met geen probleem. Wel rustig opbouwen en je paarden de kans geven om de spieren op te warmen voordat je gaat springen.
Ik zou persoonlijk liever oefenen met vrijspringen dan dat je zelf 'meespringt' over de hindernis. Als je valt of je trekt per ongeluk aan de lijn/halstertouw dan kan je je paard uit evenwicht trekken.
Ik zou gewoon laag beginnen, zeker als ze eerder niet gesprongen hebben. Dat kan je dan langzaam gaan uitbouwen. In het begin gewoon niet te vaak (1 keer per week) als ze wat meer gewend zijn kan je later ook wel 2x in de week springen.