Steigeren, liggen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myrtheke2

Steigeren, liggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 19:31

Hoi,

Ik heb een pony en die kan al een beetje steigeren (als ik voor hem sta), maar hij doet dat heel kort.
Hij kan nog niet liggen.

Mijn vraag is:
Hoe kan ik mijn pony langer laten steigeren?
Hoe kan ik hem het beste leren steigeren terwijl ik erop zit?
Hoe kan ik hem leren liggen?

Groetjes Myrtheke2 8-)
Laatst bijgewerkt door Judje op 02-02-09 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: MSN-taal uit bericht gehaald.

Signe

Re: Steigeren ,, Liggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 17:32

Wta voor andere oefeningen kan hij wel? Hoe ver ben je rijtechnisch, steigeren komt namelijk vanuit de achterhand en de kracht daarin plus een flinke dosis balans. Leren liggne is bij het ene paard makkelijker dan het andere. In veel boeken staat dat het geleerd wordt vanaf de buiging, compliment en knielen.
Hoe heb je je paard leren steigeren vanaf de grond? Zo moet je het ook doen als je erop zit.
Als je dit niet snapt ben je gewoon er nog niet aan toe hem dat aan te leren. Sorry dat ik het zo hard zeg, maar dat is wel de waarheid.

kimB1987

Re: Steigeren, liggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:05

ik zou uitkijken met hem te leren steigeren, dan gaan ze het ook doen op momenten dat je er niet om vraagt!

Ceel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:22

Als je nog niet precies weet hoe je het hem moet leren moet je er niet aan beginnen.
Eerst zelf heel erg goed uitzoeken hoe het moet, Voor je pony staan kan natuurlijk gevaarlijk zijn, als hij echt een keer enthousiast steigerd heb je een hoef in je oog.
Als je toch verder gaat met het steigeren, gewoon opbouwen elke seconde langer/ elke cm hoger is al een goede prestatie.
Beloon hem daarvoor !:)

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:20

ons paard hebben we ook leren steigeren maar hij kan dus al wel steigeren?
wij hebben hem met de achterkant een stukje van de omheining gezet en dan met een snoepje voor hem gaan staan en het snoepje plus touw omhoog doen. wij zeggen dan hoog naar elkaar tot dat hij weer naar beneden mag maar hij moet inderdaad wel een sterke achterhand hebben anders lukt het niet *D
ik hoop dat het lukt maar het liggen weet ik niet.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 07:32

ik weet niet hoe ver je al bent,maar ik zou eerst aan de basisoefeningen werken.

steigeren kan erg verkeerd uitpakken,ik zou persoonlijk dat niet willen leren aan mijn pony.
er zijn hartstikke leuke oefeningen die minder risico opleveren en die ook leuk zijn om te zien.

als je het niet precies weet,begin er alsjeblieft niet aan.