Hallo. Ik heb een verzorgpony, een 13 jarige welsh. Als ik haar op de rechterhand longeer gaat alles goed, Maar zodra je van hand wil gaan wisselen gaat ze raar doen en draait zo de andere kant op. Kan iemand me hiermee helpen?
labionics
Geplaatst: 31-01-09 17:48
Je "moet" ervoor zorgen dat je het hoofd naar binnen houdt zonder je paard er aan te laten hangen. Door dit te oefenen, zal het snel beter gaan. Let op de been zetting van je paard, het binnen achterbeen moet het paard midden onder zijn buik zetten (zeg maar tussen de voor benen) En het buiten achterbeen moet op een lijn gezet worden van het buiten voorbeen. Je paard is ws rechtgebogen en heeft moeite met de linkerbuigen waardoor ze op de binnen schouder valt bij het linksom longeren Succes
12121212
Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-09 17:51
Oke, ik zal het eens proberen. Ze verstapt zich heel veel, omdat ze heel scheef loopt. Misschien kan het daar ook door komen. Ik moet denk ik eerst begin met goed rechtrichten . Ofniet?
Ja ontspanning en rechtrichten is de basis, daarna kan je pas verder
Milou_Ginger
Geplaatst: 15-02-09 22:04
zorg er wel voor dat je zeker niet aan het hoofd van het paard gaat trekken, hierdoor kan zijn ruggengraad scheef gaan zitten. Het is dat ook aan te bevelen om met dubbele lijnen te longeren. Dan wordt het hoofd van het paard niet naar binnen getrokken. Hiermee kun je ook makkelijker zorgen dat je paard ook linksom kan worden gelongeerd.