Ik vroeg me af hoelang het gemiddeld bij jullie duurt om je paard iets te leren?
gillian
Geplaatst: 24-01-09 00:02
Dat verschilt heel erg per paard. Het ene paard leert sneller als de andere, maar daarnaast ligt het ook aan de trainer en wat voor oefening je wilt aanleren
Idd verschilt van paard tot paard. Maar 1x met ervaring van de trainer, kan je perfect een paard (ook moeilijker type's) Binnen een halfuur iets aanleren..ik spreek dan wel van de "gemakkelijke" kunstjes..
Het 1ste maal dat ik een paard jambette aanleerde zat ik er een hele week aan.. Nu leer ik een paard dit in 5 - 10 minuten tijd aan.. Ervaring van trainer speelt dus ook een belangrijke rol in tijd..
Signe
Geplaatst: 01-02-09 17:46
Ht si idd zoals Kiva zegt.. Als je zelf weet wat je doet en al wat ervaring hebt gaat het sneller. het verschilt ook per paard, het ene paard is wat slimmer dan het andere, vaak komt dat ook door wat het paard al is aangeleerd. Ik merk dat mijn pony dingen steeds sneller oppakt. Ik kan dus al heel snel gaan verfijnen. Spaanse pas of eigenlijk jambette ben ik jaren mee bezig geweest ( met lange pauzes) omdat ik zelf niet wist hoe het moest. Maar staan op het blok zat er na twee keer 10 min al in. Liggen ben ik vanaf 2005 al mee bezig, ook met veel en lange pauzes.. ook dat vershcil per paard en welke methode je gebruikt.. Ik neem er graag de tijd voor eerlijk gezegd, die snelle kunstjes van hem kan ik soms niet bijbenen!
je kan dat moeilijk voorspellen want dat duurt niet bij elk paard evenlang, je moet vooral gedult hebben en niet aan tijd denken want dan ga je te veel denken 'hoelang zou het nog duren tot ...', je moet je fixeren op de vorderingen van je paard/pony