Wat kan ik nog doen met een paard met peesblessure?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Wat kan ik nog doen met een paard met peesblessure?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 12:51

Omdat mijn paard al maanden boxrust heeft en nog maanden voor de boeg ben ik een tijd geleden begonnen met wat oefeningetjes voor hem zodat we toch wat samen doen en om zijn geest een beetje bezig te houden zodat hij niet helemaal verveeld en knettergek wordt.

Hij kan nu op commando een voetje optillen (zoals bij het hoevenkrabben), zijn voorbeen naar voren tillen (voorbode van de Spaanse pas), een zweep of ander voorwerp (aan)pakken en dit op commando weer afgeven en hij kan 'kusje' geven (zijn snoet op mijn wang drukken).

Ik vraag me af wat ik nog meer met hem kan doen.
Hij mag dus onder geen beding los of lopen waar hij wil en zijn achterbenen mogen niet belast worden (ik kan hem dus niet op het blok zetten of dat soort oefeningen)

EDIT: ik ben vergeten te zeggen dat ik 'ja' en 'nee' heb geprobeerd maar dat kwartje wil niet vallen en mijn paard wordt ronduit pissig dus die laat ik even liggen. Het moet leuk blijven Knipoog

Amable

Re: Wat kan ik nog doen met een paard met peesblessure?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:43

Leer hem kleuren en of vormen herkennen. Bijv van die glasmapjes, die hebben een gekleurde achterkant. Ook kan je hem het verschil tussen verschillende voorwerpen leren.

Heb je flemen al geprobeerd? Mooi staan (hoofd houden als aan de teugel) is ook grappig net als hoofd laag. Je kan hem ook leren om bijv om te kijken of het hoofd juist omhoog te doen. Oortjes naar voren zetten is ook leuk Lachen

Dit is zo wat mij even te binnenschiet wat iig zeker niet belastend is.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 19:20

Dat is leuk, ik wist niet dat ze dat konden!
Flemen is denk ik vrij moeilijk, dat doet hij in het echt nooit, maar ik zal eens een vreemd geurtje meepakken, wie weet. Hoe leer je de oortjes aan? Is altijd handig voor een fotoshoot Tong uitsteken

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 20:13

Een hinnikende telefoon doet wonderen Lachen Flemen kan je ook leren door je vinger boven z'n neus te houden, daar komt de lip vaak ook van omhoog.

Jambolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 16:58

Tof om te weten deze tips!
Ben net hetzelfde aan het opzoeken Urielle, men shetlander heeft ook maanden boxrust opgelegd gekregen omwille van een peesblessure! Veel geluk!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 21:02

Jij ook veel geluk en sterkte Jambolover!

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 22:28

Mijn paardje heeft ook een peesblessure. Ze staat in een vrij grote stal... dus ik doe wat VD in de stal. Achteruitlopen... komen... blijven... schudden... hoog... laag... voetje... niet allemaal VD-oefeningen... maar zij heeft in ieder geval een 'werk-moment' Haha! Ze is behoorlijk leergierig en heeft alles vrij snel door. Ik beloon haar met brokjes, maar dat ga ik nu maar afbouwen Haha! want dat happen naar mijn handen Lips are sealed Iedereen die haar box in komt, krijgt meteen een 'schud-show' en ruikt ze vervolgens aan je zakken "ja, waar is dat snoepje nou? Ik schud toch" Haha!

Ik neem morgen een pion mee... gaan we daar wat mee klooien.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:44

Je kunt ze zoveel dingen leren, beetje fantasie gebruiken Haha! !. Kleedje uitrollen (hebben ze vaak erg snel door als je iets lekkers in het kleedje verstopt). Apporteren (Dat kan die van mij met zijn voerbak Clown). Je hand aanraken. Links of rechts kijken. Shabrakje van zijn rug af pakken (of er juist opleggen, maar dat lijkt mij technisch gezien best lastig Clown).

Oortjes doe ik doormiddel van fluiten, werkt goed en is héél handig voor fotoshoots ! Haha!

Ik denk nog even na voor je.. Misschien dat me nog iets tebinnen schiet. Clown

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:24

misschien kan je hem leren zakkenrollen? Haha! iets uit je zak trekken... een oude doek ofzo... Lachen kan ook hilarische situaties opleveren Haha!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:08

Banjer schreef:
misschien kan je hem leren zakkenrollen? Haha! iets uit je zak trekken... een oude doek ofzo... Lachen kan ook hilarische situaties opleveren Haha!

Hilarische situatie ja Clown Ben ik hoefjes aan het krabben, trekt m'n pony zo m'n twix uit m'n zak!

Een rondje draaien is hier ook vrij geslaagd, en erg makkelijk om te leren.

Amable: Vraag me wel af hoe je ze kleuren e.d. aan kan leren en wat je daarmee kan doen?