Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

L_bonsai_L schreef:ja ze is oud genoeg, je kan het beste met ze 2en begginnen te oevenen dat er 1 naast haar loopt, en de anderelongeert en dan steeds een stukje verder van haar weg lopen tot dat ze zelf door loopt.
Xx
Downhill schreef:Persoonlijk zou ik het pas doen 4 maanden voordat ze pas 3 worden.
En dan beginnen met 2 keer in de week 10 minuutjes rustig aan.
2 weken later 3 x in de week en dan 15 minuutjes ook rustig aan.
Zonder bijzet of pessoa! Gewoon dat ie leert om aan de longe te lopen.
Pas na 2 maanden ietsje de tijd verlengen en wat meer draf.
Beenbescherming om doen en inderdaad wat anderen ook zeggen: niet alleen doen als je het nog nooit gedaan hebt. Het LIJKT makkelijk als je het zo even ziet maar je moet wel de handigheid krijgen ALS een paard of pony rare sprongen maakt (en jij bijtijds de longe naar je terug haalt bijvoorbeeld)
2 jaar vind ik veel te jong om hem aan de longeerlijn te laten lopen. Laat hem gewoon nog groeien, hij is nog lang niet uitgegroeit. Heb jij later alleen maar profijt van.
Je kan al wel op deze leeftijd vast oefenen om een hoofdstelletje in te doen of een longeersingel om te doen (zie mijn laatste foto in profiel) . En dat doen op stal of in het land (als ie braaf is)
Maar door deze winterperiode zijn de meeste paarden nu wel op stal.
tamary schreef:TS : aub dit artikel lezen.
http://users.telenet.be/peter.ryckeboer ... enoeg.html
Geeft je voorlopig ook genoeg te doen.
) emeeke10 schreef:maar kan ik dan gewoon los laten lopen in de bak gewoon even met de zweep erachter zodat ze gaat lopen?
IndianLady schreef:Bonsai het gaat erom dat op een rondje lopen nogal belastend is voor de spiren/pezen en gewrichten. Daarom wordt het afgeraden om met 2 jaar al te gaan longeren.