Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

poes schreef:De slof bevestig je naargelang het trainingsniveau, de bouw en je doel. Als je niet zelf kunt uitzoeken de dag van vandaag welke bevestiging best is, bevestig je voor mij dat je zelf niet ver genoeg bent om hiermee aan de slag te gaan. Zoek goede begeleiding, lees de paardenbib, en kijk hoe je vp beweegt in vrijheid of aan het halster. Veel succes!
Bizzybijtje schreef:Met een slof trek je zijn hoofd naar beneden, waardoor ze waarschijnlijk meer op de voorhand gaan lopen.

poes schreef:De slof bevestig je naargelang het trainingsniveau, de bouw en je doel. Als je niet zelf kunt uitzoeken de dag van vandaag welke bevestiging best is, bevestig je voor mij dat je zelf niet ver genoeg bent om hiermee aan de slag te gaan. Zoek goede begeleiding, lees de paardenbib, en kijk hoe je vp beweegt in vrijheid of aan het halster. Veel succes!

Morrow_Less schreef:ik wil ze lang en laag laten lopen, maar ik wist niet hoe lang je het dan precies moet zetten
ik weet wel in welke ringen (longeersingel) maar niet of de touwen mogen doorhangen of niet

KiWiKo schreef:slof heeft niks zin aan de longe .........

suleilitha schreef:Tjonge jonge, heb je er weer een, als je niet weet hoe je dat ding moet bevestigen, laat het dan mooi waar het hoort, in de kast!
Morrow_Less schreef:de eigenaar helpt me en die weet veel van paarden af

Morrow_Less schreef:suleilitha schreef:Tjonge jonge, heb je er weer een, als je niet weet hoe je dat ding moet bevestigen, laat het dan mooi waar het hoort, in de kast!
iedereen moet toch de kns krijgen om het te leren
Pollewoppy schreef:KiWiKo schreef:slof heeft niks zin aan de longe .........
Waarom vind je van niet?
Als je de slof als touwtjes gebruikt ben ik van mening dat het zeker wel een meerwaarde kan hebben.
Met de nadruk op kan...
een slof is A. niet om een paard nageeflijk te krijgen of te laten zakken!! en B. je belemmert een paard dan zodanig dat hij niet KAN lopen op de circel.......
)