longeer probleem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

graafstra

longeer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 22:28

mijn verzorg paard (hengst) valt me aan tijden het longeren en ik ben nu op de lammer haanstra manier bezig met longeersingel en touwtjes maar meneer die blijft me aanvallen . ik heb ook hulp op stal gekregen van iemand anders die het ook op die manier doet en bij haar doet ie het ook het word gewoon gevaarlijk Duivel

hoe moet ik dat oplossen???

coby88

Re: longeer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:05

stipje.
lees even mee

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:06

Snapt die het wel? Mijn eerste pony snapte de bedoeling niet en viel me daardoor ook aan. Hebben de eerste tijd alleen in stap longeerwerk gedaan met iemand ernast lopen. Toen dat helemaal goed ging was het aanvallen ook over. Het kwartje was gevallen

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:40

Beetje moeilijk te beantwoorden met zo weinig informatie.
Hoe oud is die hengst, longeer je hem voor het eerst of heeft de eigenaar/eigenaresse het al eerder gedaan, heb je tijdens het longeren een zweep je hand, doe je het aan een halstertje of aan een kaptoom of hoofdstel en het belangrijkste, hoeveel ervaring met longeren en hengsten in het algemeen heb je zelf?
Om te beginnen zou ik er met dit paard meteen mee stoppen en onder deskundige begeleiding gaan oefenen met een paard dat het longeren al kent. Hoe langer je er op deze manier mee doorgaat hoe meer moeite, tijd en narigheid voor de hengst het gaat kosten om het weer goed te krijgen.