Ohz begonnen » dronken paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TE5

Ohz begonnen » dronken paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 17:52

Ergens deze week ging het rijden zó lekker dat ik maar eens had besloten de Jambette onder het zadel te proberen,
had ik al eens eerder geprobeerd, maar toen snapte hij er helemaal niets van Duivel
Maar hij was dus al in een goede stemming en meteen eerste keer deed hij het, daar dus geen problemen mee.

Wat ik wel merk is dat het omschakelen van vrijheidsdressuur naar gewoon rijden voor hem moeilijk is.
Mijn hulpen zijn als ik er naast sta naar het betreffende been/schouder wijzen en 'voet' zeggen,
aangezien dat wijzen als ik er op zit niet mogenlijk is heb ik er ohz maar dit van gemaakt:
tikje op de schouder en 'voet'.
De eerste keer deed hij dat dus heel braaf, maar daarna niet meer Clown
Toen gaf ik hem heel licht been, zodat hij al wat ging wiebelen met zijn benen en toen herhaalde ik de hulpen nog een keer,
dan deed hij het dus weer wel...
Het probleem is dat hij nu dus denkt dat been geven de hulp is,
dus als ik daarna weer wil wegstappen gaat hij prachtig mooi een Jambette uitvoeren Vork

Als ik dan niet reageer (behalve met nog wat been) stapt hij weg, maar dat is dan ook al zo vreemd:
het lijkt wel of hij tijdelijk dronken is ofzo, want van rechte lijnen is geen sprake meer Huilen van het lachen
Ik vermoed (/ hoop) dat dit na een tijdje wel overgaat (dit was ten slotte pas de 2e keer),
maar ik ben toch benieuwd of iemand dit herkent / ook heeft gehad. Lachen

thea_

Re: Ohz begonnen » dronken paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:50

Hooi, ja van dat dronken paard:P Dat herken ik wel..,, toen ik mijn peter ging beleren wou hij in het begin ook niet normaal recht lopen, maar dat went wel, ze moeten het gewoon nog leren..
Een rechte lijn was onmogelijk;)
Maar gewoon blijven oefenen!!

Shattered

Re: Ohz begonnen » dronken paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:07

Oefenen en consequent blijven ! Haha!
Niet de hulpen door elkaar gaan gooien, ook niet als hij een héle mooie jambette laat zien. Wegstappen is wegstappen, mocht hij dan een beetje scheef lopen probeer haar dan een beetje been bij te geven. Ze lopen vaak rechter als ze voorwaartser lopen Lachen.