Ik had even een vraagje aan de kenners onder jullie. Ik heb 2 paarden, een van 3,5 en een van 1,5. Ik heb al vaak gehoord dat je met een jaarling nog geen VD mag doen, dus dat doe ik ook niet.
Ik ben dus begonnen met de oudste van de twee. Het begin lukt goed, stap en draf, en ook snapt ie nu dat als ik 'yes' zeg hij een stukje wortel krijgt. ik wilde hem de spaanse pas aan gaan leren, maar het lukt gewoon echt niet, met de zweep kietelen doet ie niks mee en als ik het met mijn hand doe reageert ie ook niet. Ook de andere oefeningen zoals buigen doet ie niet. hij blijft wel staan en zijn concentratie is er gewoon nog bij, maar hij wil het gewoon niet doen, alsof ie zich daar veel te slim voor voelt.
wie weet wat ik moet doen? ik wil niet met de clicker gaan doen, dus dat is niet echt een optie. en andere oefeningen mag ik hem niet aanleren, want het is mijn eigen paard niet, hij is van mijn zus en die vind dat ik hem spaanse pas mag leren maar verder niet omdat ze bang is dat ie dan vervelend word.